پ

به گزارش اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان، دوره تربیت آموزشیار روخواني و روانخواني قرآن کریم با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گیلان در شهرستان انزلی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان بيان داشت: با توجه به اینکه یکی از برنامه های در دست اقدام سازمان دارالقرآن الکریم توسعه شبکه مدرسین و معلمین قرآن در سراسر کشور بوده و نظر به ظرفیت خوب قرآنی این استان و نیاز ضروری به تربیت کادر متخصص تحت عنوان تربیت معلم روخوانی و روانخوانی، بر اساس درخواستهای صورت گرفته، اجرای سه دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قران کریم در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در اين دوره با حضور حدود 20 نفر از فراگیران و به مدت 84 ساعت آموزشی در محل یکی از مؤسسات قرآنی شهرستان انزلی برگزار می شود. وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این طرح ضمن آشنايي با اصول و قواعد نظري و عملي تدريسِ در مباحث مربوط به روخواني و روانخواني قرآن كريم، این توانایی را خواهند داشت تا با بكارگیری اصول و قواعد مربوطه در تدريس خويش، توانايي انتقال مباحث مربوطه به قرآن آموزان را کسب نمایند.

رئیس اداره امور قرآنی گیلان عنوان کرد: از کلیه فراگیران انتظار می رود ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روشهاي نوين علمي و تخصصي در تدریس و آموزش روخواني و روانخواني قرآن‌كريم آشنا شده تا نظامي يكپارچه و هماهنگ در بخش تدریس عمومي آموزش قرائت قرآن كريم را به اجرا گذارند.

وی اظهار داشت: در پایان دوره نیز به قبول شدگان، گواهینامه معتبر از سوی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان اعطاء خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.