پ

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: مرکز قرآن‌کریم آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) دوره‌های حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم را در چهار ترم بهار، تابستان، پاییز و زمستان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت این مؤسسه در حوزه حفظ و آموزش مفاهیم قرآن است، گفت: در سال گذشته تعداد ۱۲۰۰ قرآن‌آموز در حوزه‌های مختلف قرآن در این مرکز آموزش دیده‌اند که با توجه به حضور اساتید مجرب، تدریس محتوایی که در دوره‌ها به حافظان قرآن ارائه می‌شود، غنی است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) ادامه داد: برای علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام نیز آزمون تعیین سطح برگزار می‌شود که آزمون کتبی آن به‌صورت جمعی در حرم مطهر رضوی و آزمون‌های شفاهی آن در مناطق ۱۳ گانه شهر و در مساجد منتخب برگزار می‌شود. برگزاری کلاس‌ها در ۱۱۰ مسجد از مساجد مناطق ۱۳گانه انجام می‌شود و فضای آموزشی ویژه هم در برخی مناطق فراهم شده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ و مفاهیم قرآن یکی دیگر از فعالیت‌های اصلی این مؤسسه است که با هدف ارتقای سطح حافظان قرآنی است که حداقل یک تا دو سال زمان برای حفظ ۱۰ جزء قرآن گذاشته‌اند و با گذراندن دوره‌هایی می‌توانند کلاس‌های آموزشی را برگزار کنند.

حسینی تصریح کرد: اعطای مدرک رسمی از مرکز قرآن آستان قدس رضوی، امکان اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن‌ از سازمان دارالقرآن کشور و گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری اردوهای تفریحی و فرهنگی، بهره‌مندی از اساتید مجرب، برگزاری سلسله جلسات توجیهی و آموزشی با والدین و امکان شرکت در دوره‌ها به‌صورت حضوری و مجازی از مزایای این طرح است.

وی گفت: در حال حاضر ترم بهار این طرح در حال برگزاری است و ثبت‌نام دوره تابستان مؤسسه از ۲۰ خردادماه آغاز شده و تا هفته اول تیرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای مشاوره و ثبت‌نام می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۵۸۷۷۴۵۳۹ و  ۰۹۰۳۵۱۹۳۵۲۹ و شماره مرکز قرآن‌ کریم آستان قدس رضوی ۰۵۱۳۲۲۹۰۸۷۶ ، داخلی ۱۱۶ تماس حاصل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.