پ

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: این آزمون روز جمعه ۲۶ آذرماه به شیوه متمرکز در سازمان دارالقرآن برگزار خواهد شد.

وی افزود: مرحله سوم این دوره ویژه حافظان کل قرآن کریم است که در آزمون مراحل اول دوم این آزمون‌ها که شامل آزمون کتبی و شفاهی است در سطح حفاظ ممتاز بوده و حد نصاب‌های خوبی به دست آورده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در این دوره از آزمون‌ها یک حافظ البرزی به نمایندگی از استان حضور دارد و برای دریافت مدرک تخصصی درجه دو هم تراز با مدرک فوق لیسانس تلاش می‌کند. کسب حدنصاب آزمون این مرحله در بخش‌های حسن حفظ، تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتدا متفاوت است.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون مدرک درجه سوم باید به ۶۰ سؤال از کتاب قاموس آیت‌الله قرشی و به ۲۰ سؤال ترجمه قرآن آیت‌الله مکارم شیرازی پاسخ دهند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در پایان بیان کرد: حفاظی که در این آزمون حد نصاب ۱۴۰ را کسب کنند حائز دریافت مدرک درجه دو و حفاظی که حد نصاب ۱۵۰ را کسب کنند به شرط داشتن سابقه ۱۰ ساله فعالیت‌های قرآنی می‌توانند در آزمون مرحله چهارم برای دریافت مدرک درجه یک هم تزار با مدرک دکتری شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.