پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، حسین تقی‌پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الكریم در گفتگو با برنامه والعصر رادیو قرآن گفت: سازمان دارالقرآن الكریم همچون سنوات گذشته فعالیت‌های مختلف قرآنی را در دستور كار خود قرار داده كه در سراسر كشور به اجرا در آمده است. ازجمله این برنامه‌ها، برنامه‌های تفسیری قرآن است كه در دو قالب فعالیت‌های اصیل و سنتی مانند كرسی‌های تفسیر در مساجد كشور و همچنین با استفاده از ظرفیت‌‌های مردمی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی برگزار شد.

بر این اساس طرح ملی تفسیر در ماه مبارك رمضان نیز به همت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الكریم با مشاركت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف مانند آموزش و پرورش، معاونت قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، كمیته امداد و دارالقرآن بسیج برگزار شد. در این طرح ضمن اعطای جایزه روزانه به برگزیدگان، در پایان نیز آزمون نهایی برای متقاضیان برگزار شده و به قبول‌شدگان، گواهینامه معتبر آموزشی سازمان دارالقرآن الكریم به ارزش ۲۴ ساعت اعطا می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری آزمون این طرح گفت: در اولین مرحله این آزمون كه در تاریخ ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد و قریب به هشت هزار نفر در این مرحله شركت كرده و گواهینامه معتبر سازمان دارالقرآن الكریم را كسب كردند. معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن تصریح كرد: مرحله بعدی حضور در آزمون مذكور در روز‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه و به درخواست متقاضیان برگزار شد. وی درباره برگزاری طرح ملی تفسیر سوره لقمان و حجرات در ماه مبارك رمضان گفت: طرح ملی تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات با تدریس استاد قرائتی و با حضور اقشار مختلف و با مشاركت شبكه شاد وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشكی، كمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بسیج مستضعفین و با حضور ۱۴ هزار نفر متقاضی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.