پ

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حمید حسنی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم همزمان با سراسر کشور در دارالقرآن‌الکریم استان زنجان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این آزمون تعداد ۱۱۰ نفر از حافظان قرآن‌کریم در رشته‌های مختلف شرکت کردند که از این تعداد، ۲۷ نفر در رشته ۱۰ جزء، ۱۱ نفر در رشته ۲۰ جزء و ۷۲ نفر در رشته حفظ کل حضور داشتند و با هم به رقابت پرداختند.

این مسئول ادامه داد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن‌کریم هر ساله در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء به پشتوانه مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و به قبول‌شدگان مدرک معبتر از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله اول این آزمون به‌صورت کتبی و از ترجمه‌های رایج قرآن‌کریم با حضور ۱۱۰ نفر از حافظان قرآن‌کریم استان برگزار شد و در صورت قبولی، فرد به مرحله دوم و آزمون شفاهی راه یافته و مواردی از قبیل تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که پس از اعلام نتایج و قبولی در دو مرحله، مدرک حفظ قرآن از طرف سازمان دارالقرآن‌الکریم به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.