پ

به گزارش ایکنا از یزد، سومین جشنواره قرآنی «صافات» که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت، شنبه‌شب، ۲۲ مهرماه برگزار شد، با سخنرانی و قرائت قرآن احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به‌ کار خود پایان داد.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی در این مراسم با اشاره به حدیث امام رضا(ع) درباره تازگی قرآن در هر دوره‌ای گفت: قرآن کهنه نمی‌شود زیرا برای زمان خاصی نیست و برای همه انسان‌ها در همه دوران‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه افزایش حافظان قرآن کریم، تکرار آیات آن در سطوح مختلف جامعه به‌خصوص نوجوانان است تصریح کرد: بر اثر تکرار آیات قرآن، حفظ قرآن صورت می‌گیرد و بر اثر حفظ قرآن مردم فهیم می‌شوند و فهیم شدن مردم، جامعه را بالنده، پویا و تأثیرگذار می‌کند.

ابوالقاسمی در پایان گفت: اگر در یک جامعه، قرآن کریم شاخص شود؛ به مرور نکات اخلاقی و اعتقادی قرآن در اذهان مردم رسوخ می‌کند و برنامه‌ریزی دشمن در تغییر فرهنگ دینی مردم تقریباً بی‌اثر خواهد شد.

یادآور می‌شود اجرای گروه همخوانی و تواشیح کوثر، تجلیل از مادر شهید حاج حسن دانش، شهید قرآنی فاجعه منا و برگزیدگان سومین دوره جشنواره قرآنی صافات در بخش‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.