پ

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: به مناسبت عید غدیر خم در میهمانی سه کیلومتری غدیر که در بلوار شورای شهر خرم‌آباد برگزار خواهد شد، غرفه‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تعدادی از مؤسسات قرآنی و جلسات خانگی قرآن کریم در برپایی غرفه‌های قرآنی مشارکت خواهند داشت، افزود: در این غرفه‌های قرآنی برنامه‌هایی ازجمله مسابقه نقاشی با مضامین غدیر خم، امامت و ولایت و امام علی(ع)، مسابقه حفظ آیات مرتبط با غدیر، برگزاری مسابقه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» اجرا خواهد شد.

جعفرپور با بیان اینکه قرآن هدایتگر انسان به سوی خیر و سعادت است و بیشتر مشکلاتی که جامعه اسلامی با آن مواجه است دور شدن از فرهنگ قرآنی است، افزود: قرآن بهترین سلاح مسلمانان در مقابل دشمنان است و آنها به‌دنبال فاصله انداختن میان قرآن و مسلمانان هستند و توجه به قرآن عزت و سربلندی را به دنیای اسلام و مسلمانان باز خواهد گرداند.

وی با بیان اینکه تمسک به قرآن بزرگ‌ترین راه نجات انسان است، تصریح کرد: عمل به دستورات قرآنی و توجه به مفاهیم ارزشمند آن، عزت و اقتدار مسلمانان را به‌دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اینکه انس و الفت با قرآن کریم و آموزه‌های گرانبهای کلام وحی تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است، گفت: هدف از برگزاری این تجلیل و تقدیر را اشاعه و ترویج فرهنگ معارف علوم قرآنی در سطح استان و آگاهی از دستورات تعالیم نورانی و انسان‌ساز قرآن کریم عنوان کرد.

جعفرپور از حضور کارگردان و عوامل اجرایی برنامه محفل طی هفته آینده در استان خبر داد و گفت: جهت برنامه محفل چند نفر از چهره‌های قرآنی شناسایی شده‌اند که اکیپی جهت مصاحبه از این چهره‌ها به استان می‌آیند.

وی گفت: در برنامه محفل رمضان سال گذشته محمد بهرامی از چهره‌های قرآنی لرستان معرفی شد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در لرستان که ۱۴ اردیبهشت‌ماه امسال دو حوزه خرم‌آباد و بروجرد برگزار شد، گفت: از سوی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، از مدیر و معاونت مدرسه بهشت آئین خرم‌آباد که در برگزاری این آزمون قرآنی مشارکت داشتند طی مراسمی که ۲۹ خردادماه در دفتر مدیر این مدرسه برگزار شد، تجلیل صورت گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.