پ

زینب آسن معلم و قاری قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی تلاوت هرمزگان در خصوص علاقه و سوابق قرآنی‌اش چنین گفت: از سنین کودکی علاقه زیادی به فراگیری قرآن داشتم و در کلاس‌های روخوانی قرآن که در تابستان برگزار می‌شد شرکت می‌کردم. در دوران راهنمایی و دبیرستان تلاوت قرآن با صدای استاد عبدالباسط را گوش می‌دادم و با تقلید از آن در مدرسه می‌خواندم.

وی ادامه داد: در آن دوران کلاس‌های حفظ قرآن در سطح شهر به ندرت یافت می‌شد و به صورت پراکنده چند جزء را در دوران تحصیل دروس حوزوی حفظ کردم. بعد از اتمام تحصیل به صورت جدی از سال ۹۳ تا ۹۶ به حفظ تخصصی قرآن پرداختم.

آسن اظهار کرد: در ادامه مسیر پس از اتمام تحصیلات حوزوی مشغول تدریس قرآن شدم، در مدارس و مؤسسات قرآنی در زمینه آموزش روخوانی و تجوید به ویژه حفظ قرآن کریم توفیق همکاری داشته‌ام و طی این سال‌ها در کنار تدریس و فعالیت‌های قرآنی مشغول یادگیری و تکمیل مباحث تخصصی قرآنی خود نیز بوده‌ام.

وی ادامه داد:  از دوران تحصیل در جلسات قرآنی بانوان، تلاوت قرآن داشتم و در مسابقات قرآنی شرکت می‌کردم. هم‌اکنون نیز در مسابقات قرآنی اوقاف که هرساله برگزار می‌شود شرکت می‌کنم و در رشته‌های مختلف ترتیل، قرائت و حفظ رتبه‌هایی هم در سطح شهرستان و استان داشته‌ام.

آسن دلیل انتخاب معلمی قرآن را علاقه و آثار معنوی و برکات آن در زندگی انسان عنوان کرد و افزود: برای من افتخار بزرگی است که معلم قرآن هستم و از این بابت احساس مفید بودن می‌کنم و هرگاه شاگردانم آیات قرآن را حفظ می‌کنند لذت می‌برم. در روایات آمده که موجودات عالم برای معلم قرآن استغفار می‌کنند و همه این‌ها انگیزه‌ای است برای من که به انتخابم عشق بورزم.

این معلم و قاری قرآن کریم تصریح کرد: انسان از هم‌نشینی با قرآن متضرر نمی‌شود، از هنگامی که با قرآن مأنوس بوده‌ام رزق مادی و معنوی‌ام بیشتر شده و در واقع هر آنچه در زندگی به دست آورده‌ام از برکت وجود قرآن بوده است.

وی رمز ماندگاری و اثرگذاری معلم قرآن را در اخلاق خوب و اهل عمل بودن او نسبت به آنچه می‌آموزد دانست و عنوان کرد: معلم باید در کارش تخصص لازم و صبر و حوصله و دقت داشته باشد زیرا عملکرد معلم چه مثبت و چه منفی در زندگی قرآن آموزان مؤثر و در ذهن ماندگار است.

آسن با اشاره به اینکه به آموزش قرآن و مربیان قرآن بهای کافی داده نمی‌شود، اظهار کرد: باید برای آموزش قرآن سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و از لحاظ مادی، فکری و فرهنگی به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که خود افراد جامعه ترغیب شوند و به سوی قرآن بیایند. قرآن کتاب نور و هدایت و راهنمای زندگی است. برای رسیدن به موفقیت سعی کنیم وقت بیشتری برای یادگیری و انس قرآن بگذاریم و ارتباط خود را مستحکم کنیم.

 این معلم قرآن دوران تحصیل و تدریس قرآن را پربرکت همراه با خاطرات شیرین و ماندگار خواند و از خدای بزرگ به دلیل این موهبت الهی و مسیری که بر سر راه او قرار داده سپاس گذاری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.