پ

حجت‌الاسلام قمی بیان کرد:

بار اصلی در حل مسائل انقلابی و اجتماعی بر دوش جامعه قرآنی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به توانمندی‌های جامعه قرآنی در برطرف کردن مسائل اجتماعی و کمک به پیشبرد اهداف انقلاب گفت: راهکارهای ورود جامعه قرآنی به برطرف کردن مسائل اجتماعی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

نشست قرآنیان منادیان نورامید با محوریت گفتمان امید و‌ باور به توان مردم و‌ تواصی به حق و‌ صبر، شنبه شب، ۱۸ اردیبهشت‌ماه، با حضور حجج اسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران، فعالان و پیشکسوتان عرصه قرآنی در یادمان شهدای هفتاد و تن(مجتمع سرچشمه تهران) برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در این نشست دو کلان‌مسئله مرتبط و فوق العاده مطرح شده است، گفت: یکی از آنها مسائل قرآنی جامعه است که حق است و اظهار نظر در این باره باید ادامه یابد. در این زمینه نشست‌های متعددی برگزار شده است و جا دارد این هم‌اندیشی‌ها در هر قالب و ساحتی ادامه داشته باشد.

وی افزود: ما نه فقط مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری را باید دنبال کنیم، حتی باید مسئله‌ای که معظم له نیز به آن اشاره نکرده است، احصا کنیم و به آن نیز بپردازیم. خبرگان در این جمع به قدری هستند که بتوانند چنین مواردی را احصاء کنند. ضمن اینکه علاوه بر احصا باید با اندیشه‌ورزی راه حل تحقق آن مطالبات را نیز فراهم آورد.

قمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مسئله‌های اولویت‌داری دارد، بیان کرد: این سؤال وجود دارد که چه کسانی می‌توانند مسئله‌های اساسی را حل کنند؟ تلقی بنده این است که بار اصلی نه تنها در حل مسائل قرآنی صرف، که در حل مسائل انقلابی و اجتماعی بر دوش جامعه قرآنی است. اگر یکی از مسائل امروز انقلاب اسلامی، سبک زندگی است، ما می‌توانیم در مورد سبک زندگی قرآنی حرف بزنیم که چگونه شکل می‌گیرد، چگونه بسط پیدا می‌کند و هزاران چگونه دیگر … و با نگاه قرآنی چگونه می‌توانیم در این عرصه فعالیت داشته باشیم؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی باید به ۷۲ توصیه ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب فکر کند و از منظر قرآنی راهی برای پیاده‌سازی آنها در جامعه پیدا کند، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نخستین مسئله «امید» است که می تواند به عنوان کلیدی همه قفل‌ها را باز کند. بنابر این پیشنهاد بنده این بود که دستور این باشد که جامعه قرآنی چگونه امید را در جامعه تزریق کند. گرچه پرداختن به مسائل قرآنی جامعه نیز بر این موضوع مؤثر است و هر چه جامعه قرآنی‌تر شود، امید در آن پررنگ‌تر است.

وی اظهار کرد: ما نیاز به هم‌اندیشی‌هایی داریم تا مسئله‌های جامعه از سوی قرآنیان مورد بررسی قرار گیرد. اگر بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن بر روی ناامید کردن جامعه است و مهم‌ترین جهاد ما امروز امیدوار کردن جامعه است، عاقله جامعه قرآنی کشور، عقول خود را روی هم بگذارند تا به نتیجه برسند. ما اگر بخواهیم خادم این مردم انقلابی باشیم و به این ملت خدمت کنیم، جامعه قرآنی برای بهتر پیش بردن نظام در این زمینه چه کمکی می‌تواند داشته باشد؟

قمی با اشاره به اینکه امسال در ماه مبارک رمضان برای اولین بار همه یگان‌های سازمان تبلیغات اسلامی را تحت فرمان سازمان دارالقرآن الکریم درآوردیم، گفت: عملیات این بود که سوره مبارکه والعصر از سوی جامعه قرآنی مورد تبیین مفهومی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید حقایق قرآنی محوریت قرار گیرد، بیان کرد: امروز بالای ۱۰ هزار بیلبورد با مضامین قرآنی جلوی دیدگان شهروندان قرار دارد. این کارها به فرماندهی سازمان دارالقرآن الکریم اتفاق افتاده است. بنابر این پیشنهاد این بود که این جلسه برای حل مسائل اجتماعی از سوی قرآنیان برگزار شود و خوشبختانه ورود اولیه خیلی خوبی نیز داشت.

دسته‌بندی: 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.