پ

به گزارش تلاوت از کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری اولین جلسه کمیته قرآن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه خبر داد.

مرادی گفت: در این جلسه حجت الاسلام سیف الله سبزی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه، مسئله و اصل مهم را در برگزاری برنامه های قرآنی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مردمی بودن این برنامه ها برشمرد و تأکید کرد: کمیته قرآن باید نقش حامی و حمایت از برنامه های قرآنی را ایفا نماید. وی ادامه داد: از مهمترین اهداف و دغدغه‌ها در یک جامعه اسلامی، تربیت نسلی مؤمن، متعّهد و مجاهد در همه عرصه‌هاست. وجود الگوی موفّقی در این زمینه می‌تواند علاوه بر نمایش عملی زیست مؤمنانه، در انگیزه‌بخشی به افراد، مؤثر واقع شود. حیات و ممات شهیدان جلوه‌ای از چنین زندگی پربرکت و اثربخشی است. در بین شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی با دامنه عملکرد و توفیقات گسترده و با تاثیرگذاری عمیق بر اقشار گوناگون، می‌تواند از کارآمدترین الگوها باشد. لذا ابعاد گوناگون رفتاری و شخصیتی ایشان می‌تواند ظرفیت بزرگی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت نسل جدید باشد. لذا با برگزاری برنامه های قرآنی،در سالگرد شهادت این بزرگوار، شخصیت و رفتار شهید سلیمانی در ابعاد گوناگون زندگی بیشتر لمس خواهد شد.

در ادامه وی به ویژگی های بارز این شهید عزیز، همچون خداباوری و خدامحوری، مسئولیت‌پذیری، کار و تلاش، اجتناب از اتلاف وقت و استفاده از فرصت‌ها، محبت، صبر، خوشخویی، شجاعت، اخلاص و احترام به اعضای خانواده، اشاره کرد و گفت: این ویژگی های اخلاقی منحصر به فرد است که به خوبی نشان‌دهنده الگوی کاملی از زیست مؤمنانه و مجاهدانه این شهید والا مقام است.

در پایان جلسه مقرر شد مؤسسات و خانه های قرآن، نسبت به اجرای برنامه های سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از ظرفیت مجموعه های قرآنی و مردمی اقدام نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.