پ

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام هادی محمدخواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج امروز، ۱۰ شهریور در اولین جشنواره «زندگی با آیه‌ها» گفت: یکی از معماهای امروز به تعبیر فلاسفه شرق و غرب معما معنای زندگی است که این امر به عنوان یک مسئله اساسی برای تمام انسان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه بعد از دوره رنسانس یک قطعه گمشده به این دوره و پازل زندگی انسان‌ها اضافه شد، افزود: فلاسفه غربی معتقدند که انسان امروز به سمت نیستی و پوچی حرکت می‌کند. به گفته، یک فیلسوف آلمانی دلیل این پوچ‌گرایی این است که انسان از خدا و دین بریده شد و در نتیجه دچار پوچی و انحطاط شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: فلسفه تجربی نمی‌تواند پاسخ قانع‌کننده‌ای برای سؤالات ما در مورد زندگی و اینکه هدف از خلقت انسان چیست و انسان به کجا خواهد رفت، پیدا کند و در این شرایط بهترین و محکم‌ترین راه‌ها، رجوع به وحی الهی و قرآن کریم است.

وی ادامه داد: زمانی زندگی انسان‌ها معنا پیدا می‌کند که براساس خواست خالق خود زندگی را پیش ببرند و بهترین مسیر برای شناخت معنای و هدف زندگی و زندگی سعادت‌بخش مسیرقرآن کریم است و زندگی زمانی زیبا می‌شود که اخلاق، رفتار، گفتار و افکار انسان با آیه‌های قرآن مأنوس شود.

حجت‌الاسلام محمدخواه با اشاره به اینکه راهکار اداره تبلیغات اسلامی برای ترویج زندگی قرآنی اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» بوده است، اظهار کرد: استان کردستان از این طرح قرآنی استقبال خوبی داشتند.

وی یادآور شد: ۲۰۰ هزار کردستانی در سامانه پیامکی طرح زندگی با آیه‌ها مشارکت کردند و چهار هزار نفر در آزمون پایانی این طرح شرکت کرده و گواهینامه پایان دوره کسب کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در پایان گفت: این امر نشان از رغبت مردم کردستان برای شرکت در برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی دارد لذا باید از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.