پ

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ «رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» با اشاره به وضعیت بودجه فعالیت‌های قرآنی این سازمان گفت: بودجه سازمان دارالقرآن مانند سایر نهادها و سازمان‌ها تابع بودجه کل کشور است و محدودیت بودجه خصوصاً بعد از دولت دوازدهم برای همه نهادها به وجود آمده است. لذا هم در اواخر مدیریت دولت دوازدهم و هم در اوایل مدیریت دولت سیزدهم همه نهاد تحت تأثیر مدل مدیریتی چندین ساله بودجه‌ای کشور بودند و این مضیقه برای همه وجود دارد.

وی افزود: سازمان دارالقرآن مطابق با سایر نهادها با مضیقه‌های خاصی سروکار داشت، اما بنا را بر این گذاشتیم که هیچ‌کدام از برنامه‌هایمان را تعطیل نکنیم، بلکه در سال ۱۴۰۰ با توجه به حمایت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تقریباً رقم بودجه‌ای برنامه‌هایمان را در استان‌ها ۷۰ درصد افزایش دادیم و از برنامه‌های کف میدان و حرکت صف بیشتر حمایت کنیم؛ لذا بیشترین اعتبارمان را در استان‌ها هزینه کردیم و ستاد مرکزی سازمان دارالقرآن به‌عنوان یک ستاد پشتیبان برای همه برنامه‌هایی که در استان‌ها اجرا می‌شود عملیات انجام می‌دهد. امیدوارم با اتخاذ تدابیر دولت سیزدهم و تخصیص بودجه‌ها، که اجرای تعدادی از برنامه‌ها از وقتش گذشته، تا پایان سال حدود ۸۰ درصد از بودجه مصوب سال را دریافت کنیم.

اخوان صباغ درباره چرایی برگزار نشدن دوساله مراسم تکریم چهره‌های قرآنی که سازمان دارالقرآن متولی برگزاری آن است گفت: برگزار نشدن آن به دلیل مسائل بودجه‌ای نبوده است به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و اگر خداوند توفیق دهد امسال برگزار می‌کنیم.

وی درباره حمایت بودجه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت‌های سازمان دارالقرآن و تحقق شعار قرآنی کردن کل سازمان تبلیغات از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات حمایت‌های خوبی کرده و به نسبت سال‌های قبل همان حمایت‌ها استمرار داشته است، اما مطلوب نیست. قطعاً شعاری که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر قرآنی کردن کل سازمان تبلیغات داده‌اند به همت و عزم بیشتری نیاز دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان اذعان کرد: آمادگی داریم که شعار قرآنی کردن کل سازمان تبلیغات اسلامی محقق شود؛ قطعاً سازمان تبلیغات هم طی سال‌های گذشته با مضیقه مالی مواجه بوده است که امیدوارم با قول مساعدت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، این شعارها محقق شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.