پ

به گزارش تلاوت از فارس، جمال پارسا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در دیدار جامعه قرآنی این استان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با داشتن ۹۰ مؤسسه و ۳۰۰ خانه قرآن در خدمت اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی به صورت مجاهدانه تلاش و فعالیت می‌کنند، افزود: با طرح جدید قرآنی استانداری، بارقه امیدی در سطح استان ایجاد شد که فارس در انجام کارهای قرآنی پیشتاز باشد و از سوی دیگر همدلی میان مسئولان برای انجام چنین کارهایی وجود دارد.

پارسا در ادامه به بیان مطالبات بخش مردمی قرآنی از سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: دغدغه‌مندترین افرادی که می‌توانیم در جامعه در بحث قرآنی پیدا کنیم افرادی هستند که مال و امکانات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی در این حوزه وقف کرده‌اند و اینان همان مدیران مؤسسات قرآنی هستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس اظهار کرد: در وضعیت کنونی از نظر اقتصادی روز به روز مشکلات بیشتر می‌شود و همین مشکلات اقتصادی و آسیب‌های کرونا، موجب شد تا مؤسسات قرآنی آسیب زیادی ببینند. از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم وضعیت فرهنگی به چه شکل شده و جنگ احزاب راه افتاده است و تمام تلاش دشمنان برای از پادرآوردن نظام جمهوری اسلامی معطوف شده است.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی یکی از گروه‌هایی هستند که جوانمردانه پای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، گفت: در این میان سؤال این است که سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد چه نقشی در حمایت از مؤسسات قرآنی دارند و نگاهشان به این مراکز مردمی چیست.

پارسا با تصریح اینکه متأسفانه حال مؤسسات قرآنی در فارس خوب نیست، عمده‌ترین مشکل این مراکز را مکان، مالیات، بیمه و جذب افراد عنوان کرد و گفت: باید امکانات و تجهیزات مؤسسات به روز شوند چرا که امروز نمی‌توان با همان امکانات و روش‌های دهه ۶۰ افراد را به قرآن جذب کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با بیان اینکه فاصله زیادی برای تحقق منویات قرآنی رهبر معظم انقلاب داریم، گفت: وظیفه جمهوری اسلامی این است که از بخش مردمی قرآنی حمایت کند اما متأسفانه هر چقدر رهبر معظم انقلاب در این زمینه سفارش کرده‌اند، به این سفارشات عمل نشده است. سؤال اینجاست که چرا منویات قرآنی رهبر معظم انقلاب بر روی زمین مانده است. با این حال علی‌رغم بی‌مهری شدید مسئولان، هیچ‌گاه قرآنیان از انجام رسالت خود کوتاه نیامده‌اند.

وی با تصریح اینکه به نظر می‌رسد نگاه سازمان تبلیغت اسلامی به فعالیت‌های قرآنی تغییر کرده است، افزود: جایگاه مؤسسات مردمی و آموزش‌های قرآنی در این سازمان چیست. اگر این موارد را رها کنیم، آیا می‌توانیم جوانان و نوجوانان را به سمت قرآن جذب کنیم تا بتوانیم به خانواده قرآنی برسیم.

پارسا با طرح این سؤال که آیا امروز توان حضور در فضای مجازی داریم، آیا قرآنی نمی‌توانند یک لشکر سایبری در این فضا باشند، گفت: بدون تعارف به شدت از وضعیت حمایت حاکمیت از مؤسسات مردمی قرآنی گلایه داریم و این مسئله موجب شده است تا بخشی از فرمایشات رهبری در حوزه قرآن بر روی زمین بماند. در صورتی که هر جا مردم باشند، از دولت قوی‌تر عمل کردند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در پایان گفت: از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار داریم که از پتانسیل سازمان‌های مردم‌نهاد قرآنی بیشتر استفاده کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.