پ

کارنامه آزمون مرحله دوم هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم سال ۱۴۰۲ توزیع شد. آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمون‌های شفاهی بود که در این دوره تمامی مراحل آزمون شامل حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی برگزار شد.

با انتشار کارنامه آزمون امکان اعتراض به نتایج آن نیز فراهم شد. برهمین اساس زمان ثبت‌نام آزمون مجدد شفاهی، پس از بررسی اعتراضات و اعلام نتایج قطعی در نیمه دوم مهرماه در سایت تلاوت انجام خواهد شد.

براین اساس تمامی کسانی که در هجدهمین دوره آزمون‌ها ثبت‌نام و به مرحله شفاهی راه یافته‌اند، می‌توانند در آزمون مجدد ثبت‌نام کنند. کسانی که از معافیت کتبی سال گذشته استفاده کرده‌اند و در آزمون شفاهی امسال هم قبول نشده‌اند یا غایب بوده‌اند، می‌توانند در آزمون مجدد ثبت‌نام کنند.

از دوره نوزدهم (سال ۱۴۰۳) معافیت مرحله اول آزمون جهت سال بعد حذف خواهد شد و افراد فقط طی دو نوبت فرصت حضور در آزمون شفاهی در سال را دارند. لذا سایر معافیت‌ها ازجمله معافیت‌های آزمون شفاهی به دلیل کسب رتبه در مسابقات طبق آیین‌نامه به قوت خود باقی است.

کسانی که در آزمون کتبی سال جاری شرکت و امتیاز لازم را دریافت کرده‌اند چنانچه تمایل به ثبت نام در آزمون شفاهی تجدید را نداشته باشند، استثنائا می‌توانند از معافیت کتبی برای سال ۱۴۰۳ و صرفا طی یک نوبت بهره ببرند.

یادآور می‌شود، آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.