پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن یکم تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، حجت الاسلام ابراهیم رستمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره با ناصر تمرخانی کاتب قرآن کریم اهل روستای وزمان دیواندره دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار رستمی ضمن تبریک روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: جامعه قرآنی باید به افرادی چون شما افتخار کرده و شما را الگوی خود برای ترویج فرهنگ ناب محمدی(ص) قرار دهد. وی در ادامه افزود: حقوق معلولين يكي از وجوه و بخش‌هاي حقوق انسان است. قرآن و ساير متون اسلامي به حقوق معلولين پرداخته و از كرامت انساني آنان دفاع كرده‌است. معلولين بسياري در جهان اسلام درخشيده‏ اند و در پرتو اسلام استعدادهاي آنان شكوفا شده است. از عصر رسالت در كنار رسول خدا(ص) محدثان و قارياني بودند كه به رغم فقدان شنوایی يا بينایی يا توانایی حركتي، به دليل داشتن استعداد و هوش خارق‌العاده دستورات، مواعظ، توصيه‌ها و روايات رسول خدا را گردآوري كرده و به نسل‌هاي بعدي انتقال دادند. نيز در كنار ائمه(ع) شخصیت‏های معلول نيز حضور قابل توجهي داشتند. در پایان این دیدار با اهدی لوح تقدیر وهدیه نقدی از ایشان تجلیل شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: تمرخانی چندین سال است که در اثر قصور پزشکی از ناحیه پا فلج شده اند اما با پشتکار و همتی که داشته اند تا به حال چندین بار قرآن کریم را کتابت نموده و نزدیک به 2000 تابلوی قرآنی خلق کرده و در چندین نمایشگاه قرآنی در شهرهای مختلف و همچنین کشورهای همجوار چون عراق حضور داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.