پ

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس، در امور قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اجرای طرح نهضت روخوانی قرآن کریم در ادارات این استان گفت: گام اول این طرح با رویکرد مکتب شهید سلیمانی با موضوع نهضت استانی آموزش صحیح‌خوانی قرآن ویژه کارکنان دولت اعم از مدیران و کارمندان دستگاه‌های دولتی تدوین شده است.

وی با یادآوری طرح مذکور که در یک مراسم با حضور استاندار فارس رونمایی شد، افزود:  این طرح شامل در دو سطح اجرا خواهد شد. سطح اول شامل روخوانی، روان‌خوانی و صحت قرائت نماز و سطح دوم شامل آموزش فصیح‌خوانی قرآن کریم با احتساب امتیاز آموزشی ضمن خدمت کارکنان دولت خواهد بود.

امیدواری یادآور شد: پیش از این بحث آموزش قرائت قرآن در دستگاه‌ها حسب ابلاغ سازمان دارالقرآن‌الکریم وجود داشته است اما این طرح نو و ابدعای است و شیوه اجرای آن با توجه به وضعیت کارکنان و امورات اداری و شغلی تفاوت‌های اساسی دارد از جمله اینکه در ابتدای کار فراخوانی به مجموعه کارکنان دولت از طریق سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و یک آزمون تعیین سطح برگزار شده و بعد از آن وارد فرایند آموزشی می‌شود.

این قاری برجسته استان فارس ادامه داد: این آزمون تعیین سطح با توجه به تعداد ثبت‌نامی‌ها و متقاضیان فراگیری قرآن کریم و کسانی که خود اظهاری نسبت به توانمندی در قرائت قرآن کریم می‌کنند در هر دستگاه برگزار خواهد شد و اگر دستگاهی ظرفیت برگزاری آن را داشته باشد، می‌توانیم ممتحنین را برای آنان اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه به پذیرفته‌شدگان آزمون سطح یک ۱۴ امتیاز و آزمون سطح دو ۱۴ امتیاز دیگر اختصاص داده خواهد شد، گفت: در اجرای این طرح از همکاری سازمان برنامه و مدیریت به منظور اعطای امتیاز ضمن خدمت آموزشی به کارکنان دولت و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی بهره‌مند شدیم.

امیدواری بیان کرد: در گام دوم این طرح آموزش تدبر و تفسیر قرآن را مدنظر قرار خواهیم داد و در گام سوم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در اهمیت جهاد تبیین، جلسات آموزشی و نشست‌های تخصصی گفتمان‌سازی با رویکرد جهاد تبیین را برگزار خواهیم کرد.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با بیان اینکه این طرح در فاز نخست در شیراز و در فاز دوم در شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد، گفت: آمادگی داریم تا این طرح را از طریق استاندار به صورت کشوری و یکسان‌سازی شده در دستگاه‌های دولتی اجرا کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.