پ

محمود لطفی‌نیا، پیشکسوت قرآنی کشورمان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی گفت: این مسئله با گفتن یک جمله به سرانجام نمی‌رسد بلکه باید جزو برنامه و دغدغه همه نهادهای فرهنگی و تربیتی در بدنه حاکمیت باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه باید ساعت‌ها وقت گذاشت و برنامه‌ریزی کرد و تجربیاتی که از دهه‌های پیشین داشتیم، بررسی کنیم و نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و برای آینده‌ای که ترسیم می‌کنیم، گام‌های اساسی‌تر برداریم و با توجه به بستر انقلابی‌گری و تعهد انقلابی نسبت به اصول انقلاب، دین و فرهنگ دینی حاکم در جامعه قرآنی باید حتماً به این مهم اقدام کنیم.

این داور مسابقات قرآن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضاهای تفریحی و سیاحتی ویژه قرآنیان نداریم اگر هم داریم نامحسوس است، اظهار کرد: همچنین اردوگاه‌های تربیتی ویژه قرآنیان نداریم، چراکه گرفتاری‌های اقتصادی که دولت و سایر نهادها به آن دچار هستند مانع از انجام این اقدامات می‌شود.

لطفی‌نیا با بیان اینکه این‌ها در حالی است که در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور فضای اردوگاهی وجود دارد، گفت: فضاهایی در کشورمان وجود دارد که می‌تواند به صورت ویژه و با تنوع مخصوص صرفاً به فعالیت‌های قرآنی برای حضور فعالان قرآنی اختصاص یابند.

وی در پایان افزود: این یک نمونه است که باید حتماً به آن پرداخت و تدارک دید تا نیروهای قرآنی نیز بتوانند جایگاه خاص خود را مثلاً برای گذران اوقات فراغت و همچنین بهره‌مندی از علم و دانش و آموزش داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.