پ

 آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش امروز، ۱۲ دی‌ماه با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر حیدری، امیرسرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی _ سیاسی ارتش و حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و جمعی از فرماندهان و مسئولان ارتش در سالن ۱۹ بهمن فرماندهی مرکز آموزش تخصص‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

این برنامه که با اجرای هادی صلح‌جو، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود با تلاوت سیدمصطفی حسینی، حائز رتبه اول رشته قرائت در مقطع کارکنان پایور آغاز شد. در ادامه نجاتعلی از ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی _ سیاسی ارتش ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به خیرمقدم حاضران پرداخت و گفت: هفته بصیرت، روز تجدید میثاق ملت با ولایت است که فتنه فتنه‌گران را خنثی کرد و نقشه بدخواهان این نظام را برملا کرد.

وی با اشاره به اینکه به حق فرماندهان ارتش از تمام توان خود برای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنند، افزود: تمام ارتش جمهوری اسلامی ایران از آنچه در توان دارد برای راه قرآن استفاده می‌کنند و این زبان حال تمام فرماندهان ارتش هست که با اخلاص و بدون چشمداشت، تنها برای عشق به قرآن پای کار می‌آیند و خیرش را می‌بینند.

محمدحسنی اضافه کرد: امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از بهترین و قوی‌ترین ارتش‌های منطقه است که یک دلیل آن همین قرآنی بودن ارتش است.

وی به میزبانی عالی و در تراز ارتش نهاجا برای این دوره از مسابقات اشاره کرد و از همکاری حفاظت اطلاعات ارتش برای برپایی بهتر این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش ضمن تبریک به چهره‌های قرآنی این دوره از مسابقات، افزود: از خصوصیات مسابقات قرآنی اینست که همه برنده هستند اما فقط درجه‌بندی دارند. شما برنده هستید همین که توفیق یافتید در دنیای معنویت قرآن حضور پیدا کنید، این نوعی موفقیت و برنده شدن است.

وی با تأکید بر اینکه رقابت موضوع خوبی است، افزود: اداراتی که درفش قرآنی مسابقات را از دست می‌دهند باید این موضوع را آسیب‌شناسی کنند و اداراتی که این درفش را به دست آورده‌اند، ظرفیت‌شناسی کنند که چگونه این درفش را حفظ کردند.

میهمان ویژه این مراسم حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بود، گفت: تشکر می‌کنم از مساعی و مجاهدت ارتش و نیروهای مختلف آن که با اقتدار از مرزهای امنیت و معنویت کشور حمایت و پشتیبانی و مرزداری می‌کنند. ارتش کشورمان به حق، ارتش انقلابی است که هم از مرزهای دریایی، زمینی، هوایی و هم از مرزهای معنوی دفاع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی، قرآن را سرلوحه خود قرار داده است، افزود: ارتش و نیروی‌های انتظامی و نظامی کشور در فعالیت‌های قرآنی بسیار موفق هستند و اراده و عزم بی‌بدیلی در توسعه فعالیت‌های قرآنی دارند. این مسابقات جزو افتخارات برنامه‌های قرآنی کشور است. این برنامه‌ها نماد معنوی بودن ارتش است و اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار نظامی‌ها تاکید دارند «معنویت اولین اولویت ارتش و سپاه است» و ما هم شهادت می‌دهیم که سالیان سال است که این اتفاق در ارتش می‌افتد.

اخوان‌صباغ به همکاری مطلوب ارتش در برنامه کاروان قرآنی انقلاب در ایام دهه فجر اشاره کرد و افزود: امیدوارم این همکاری ادامه پیدا کند. مسابقات ارتش از لحاظ استانداردها ظرفیت خوبی دارد و سطح مسابقات در سطح بالایی است این موضوعی است که مورد وثوق داوران و متسابقان این مسابقات در سطح کشور است که جای تبریک دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات ارتش در سطح استانداردهای بین‌المللی اجرا می‌شود، اظهار کرد: تمام افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند نه از نظر ما بلکه آسمانی‌ها بنده‌هایی هستند خداوند توفیق حامل قرآن بودن به آنها عنایت می‌کند. امروز خانواده ارتش باید به قرآن عمل کند و رفتار قرآنی داشته باشد. این ارتش با الگوهایی چون صیاد شیرازی‌ها و سلیمانی‌ها که تربیت شده مکتب قرآن هستند، باید عمل و رفتار قرآنی داشته باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به صداقت و اخلاص، دو ویژگی خاص سردار شهید سلیمانی که مقام معظم رهبری روز گذشته طی دیدار با خانواده ایشان به آن تصریح کردند، گفت: شهید سلیمانی به خاطر عمل به مکتب قرآن و تربیت و پرورش یافتن در مکتب قرآن، به این درجه رسیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار تمرکز بر ظاهر قرآن، عمل بر آن لازم و واجب‌تر است، اضافه کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و این مشخص کردن کمیت نشانه اهمیت این موضوع است. چنانکه ارتش و ستاد نیروهای مسلح در این امر پیش قدم شده است و باید معرفت قرآنی را حداقل به ۱۰ میلیون نفر از افراد برسانیم تا اینکه در مسیر قرآن حرکت کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تاکید بر توفیقی که خداوند به حضور شما عزیزان در عرصه قرآنی عنایت کرده است و جزو عاملان و حاملان قرآن هستید، ادامه داد: چنانکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «ان اکرم العباد الی الله بعد الانبیاء العلماء ثم حملة القرآن یخرجون من الدنیا کما یخرج الانبیاء و یحشرون من قبورهم مع الانبیاء و یمرون علی الصراط مع الانبیاء و یاخذون ثواب الانبیاء فطوبی لطالب العلم و حامل القرآن؛ همانا بهترین مردم در نزد پروردگار بعد از پیامبران و علما، حاملان قرآن هستند، خارج می‌شوند از دنیا همان طوری که انبیاء خارج می‌شوند و برانگیخته می‌شوند از قبور همانند انبیاء و می‌گذرند از صراط با انبیاء و می‌گیرند ثواب و پاداش انبیاء را پس چه خوب پاداشی برای طالب علم و حامل قرآن است.» بنابر این خوشا به سعادت طالبان و حاملان قرآن، اینکه خداوند به هرفردی این را عنایت نمی‌کند. این برنده بودن شما مستند به این روایت است.

اخوان‌صباغ با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که مورد خطابشان هم قرآنیان و هم نظامیان هستند «إِنَّ مِنْ إِجْلاَلِ الله إِكْرَامَ ذِي الشَّيْبَةِ المُسْلِمِ، وَحَامِلِ القُرْآنِ غَيرِ الغَالِي فِيه، وَالجَافِي عَنْه، وَإِكْرَام ذِي السُّلْطَان المُقْسِط؛ احترام و گرامی داشتِ پيرمرد مسلمان و حافظ و عالِم قرآن که در آن زياده روی يا کوتاهی نکند و نيز احترام حاکم و صاحب قدرتِ عادل، بخشی از بزرگ داشت و تعظيم الله متعال است»، بیان کرد: خداوند گرامی داشتن نظامیان و حافظان امنیت مسلمانان را در اکرام آنها می‌داند، با رعایت حال و احترام فردی که حافظ  امنیت مسلمانان است، گرامیداشت خداوند را در پی خواهیم داشت.

وی با اشاره به سالگرد علامه محمدتقی مصباح یزدی، اظهار کرد: ایشان اندیشمند، مفسر و فیلسوف قرن حاضر بودند که جزو صاحب مکاتب فلسفه در کشور بودند. امیدوارم در مسیر حرکت انقلاب و پاسداری از ولایت و ارزش‌های انقلاب به مانند این ها رو سفید باشیم و ما را به مانند مصباح‌ها و شهید سلیمانی‌ها و صیادشیرازی‌ها موفق و عاقبت بخیر بگرداند.

حسن ختام این مراسم تجلیل از تعدادی از برگزیدگان این دوره به صورت شرایط کرونایی و همچنین دست‌اندرکاران این دوره از مسابقات و اعطای درفش قرآنی به نیروی برگزیده این دوره بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.