پ

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: دبیرخانه ملی حفظ قرآن که آزمون‌های حفظ تخصصی، عمومی و بحث حفظ موضوعی در کشور را در برنامه کاری خودش دارد، تاکنون به تعداد قابل توجهی از حافظان قرآن مدارک تخصصی و عمومی را اعطا کرده است؛ لذا برای تعامل دوطرفه بین سازمان تبلیغات اسلامی و حافظان شناخته شده در آزمون‌های مذکور بایستی برنامه‌هایی تدوین و تعریف شود که چه نوع خدماتی می‌توان به حافظان قرآن ارائه کرد یا حافظان قرآن چه نوع برنامه‌ها و خدماتی را می‌توانند به طرح و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی کشور به‌خصوص سازمان تبلیغات اسلامی ارائه دهند.

وی ادامه داد: برای تعریف ارتباط دوسویه و همچنین تعریف کردن نحوه مشارکت‌های حافظان قرآن کریم در مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور قرار است با فعال‌ترین حافظان و مدیران حفظ قرآن کشور جلسات و نشست‌هایی برگزار شود که اولین نشست آن شنبه ۲۱ مردادماه در سازمان دارالقرآن کریم برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن افزود: در این نشست حدود ۱۵ نفر از مدیران مؤسسات قرآنی از استان‌ها و حافظان قرآن شناخته شده و نخبه دعوت شده‌اند. این نشست‌ها به صورت نوبه‌ای در سازمان تشکیل خواهد شد و ما پذیرای حافظان قرآن و نظرات سازنده آن‌ها خواهیم بود.

بحرالعلوم گفت: امیدواریم عزیزان ما در بین حافظان قرآن این انگیزه را برای مشارکت بیشتر در برنامه‌ها و راه‌کار‌های اجرایی تعریف شده داشته باشند و بتوانیم در آینده شاهد تعامل بیشتری در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی از حافظان قرآن در کشور داریم، گفت: پراکندگی جغرافیای خوبی هم در این حوزه در کشور داریم که به نوبه خود برای ارتقای این موضوع خوشبین هستیم.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن بیان کرد: در جلسه روز شنبه گزارشی از اقداماتی که تاکنون در سازمان دارالقرآن در حوزه حفظ انجام شده است ارائه خواهیم کرد و نظرات و پیشنهادات دوستان را در این حوزه خواهیم شنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.