پ

محمدمهدی بحرالعلوم، استاد حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور گفت: شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان حادثه‌ای تلخ و دردناک برای همه بود.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم افزود: یکی از زیباترین صحنه‌هایی که در طول ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی پیش آمد، خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم بود. پس از آن که عده‌ای جاهل و معاند قرآن را در برخی کشورهای اروپایی به آتش کشیدند، رئیس‌جمهور عزیز به نشانه محکومیت این اقدام، در محل سازمان ملل، قرآن را به دست گرفت و جملاتی را در وصف قرآن گفت که شاه‌بیت این گفتار جمله «قرآن هرگز نمی‌سوزد» بود. قرآن را سوزانده بودند، اما ایشان گفتند قرآن هرگز نمی‌سوزد و حقیقت قرآن از بین نمی‌رود و سوزاندنی نیست.

آیت الله رئیسی

بحرالعلوم تصریح کرد: حادثه‌ای که برای شهید آیت‌الله رئیسی پیش آمد و در سانحه سقوط بالگرد پیکرشان دچار سوختگی شد، من را به یاد جملاتی که ایشان در سازمان ملل مطرح کردند، انداخت. اگر صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در مورد قرآن که در سازمان ملل بیان شد و حدود یک دقیقه بود، گوش کنید، می‌بینید همان جملات در مورد خود ایشان هم صادق است.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در آن جایگاه گفت قرآن با آتش توهین و تحریف نمی‌سوزد و از بین نمی‌رود. خود ایشان قبل از شهادت آماج انتقادات و تحریف‌های زیادی بود، اما حقیقت وجودیِ ایشان بعد از شهادت بر همگان آشکار شد.

بحرالعلوم افزود: آیت‌الله رئیسی در آن جلسه گفت قرآن جریان‌ساز و جامعه‌ساز است، ایشان خود جریان‌ساز و جامعه‌ساز شد. همه اینها من را به یاد حدیثی از امیرالمومنان علی(ع) که در وصف قرآن جملاتی بسیار زیبایی دارند، انداخت. آنجا که فرموده است «حاملا لمن حَمَلَه»، قرآن حمل‌کننده کسی است که او را حمل می‌کند.

ارتباط دفاع آیت‌الله رئیسی از قرآن در سازمان ملل با حدیثی از امام علی(ع)

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل یک دقیقه در وصف قرآن صحبت کرد، بعد از شهادت هم به احترام ایشان در سازمان ملل یک دقیقه ایستادند و سکوت کردند، شاید این یکی از زیباترین جلوه‌های همین روایت حضرت علی(ع) باشد.

این حافظ کل قرآن با اشاره به اینکه قرآن زنده است تا در نسبت به مواضعی که دیگران در برابر آن دارند همانگونه عمل کند، گفت: این درس بزرگی برای همه ماست، با قرآن هر تعاملی داشته باشیم، قرآن هم همان تعامل را با ما دارد، همانطور که خداوند هم همینطور است. «فَاذْكُرُونِی أَذْكُرْكُمْ»، «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ»، «وَإِنْ عُدْتُمْ عُدْنَا» و از این دست جملات در قرآن کریم کم نیست.

ارتباط دفاع آیت‌الله رئیسی از قرآن در سازمان ملل با حدیثی از امام علی(ع)

بحرالعلوم در پایان اظهار کرد: امیدوارم ما هم نسبت خودمان را با قرآن بازتعریف کنیم و اگر لازم است این نسبت را ارتقا دهیم و تصحیح کنیم و ان‌شاءالله نتایج آن را در زندگی دنیا و آخرت ببینیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.