پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اختتامیه طرح حفظ ۴۰ موضوع قرآن کریم در شش ماهه اول سال 1400 و افتتاحیه طرح ۲۰ داستان قرآنی در شش ماهه دوم، با مسئولین ادارات و نهادها، مدیران، مربیان و متعلمین قرآن مؤسسات قرآن و عترت(ع) در رشته های ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، در محل مجتمع فرهنگی نور تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار، ضمن عرض خیر مقدم اظهار کرد: در بعضی از کلاسهای حفظ قرآن که در جامعه امروز ما تشکیل می‌شود، متأسفانه معلمان و مربیان محترم، برنامه حفظ را از جزء اول قرآن و سوره‌های طولانی شروع می‌کنند؛ یعنی سنگین ترین مرحله کار را که طی آن مرحله احتیاج به آموزشها و کسب مهارتهاست، از همان ابتدا به متعلمان تکلیف می‌کنند. این کار عملاً موضوع حفظ قرآن را با تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌ها و اهمیت و ارزشی که دارد، بسیار سخت و مشکل می کند.
اگرچه عده‌ای در همین روش بسیار دشوار هم موفق به ادامه این راه حتی تا پایان برنامه حفظ قرآن‌ می‌شوند؛ لیکن آنها عده‌ای اندک‌اند و البته همت بلند و تلاشهای آنها قابل ستایش است؛ اما عده زیادی هم در همان چند جزء اول متوقف می‌شوند و علاوه بر این که در کار حفظ قرآن ناموفق شده و از ادامه کار منصرف می‌شوند، قدرت و نشاط روحی آنها نیز در همان مرحله سخت مصرف می‌شود. حفظ قرآن مجید در حد امکان، باید متناسب با ترتیب تقریبی نزول قرآن باشد و این کار حداقل دارای دو فایده عظیم و اساسی می‌باشد اول: سهولت حفظ و به دست آوردن اشتیاق زیاد برای ادامه آن، و دوم، آشنایی با آموزشهای الهی با همان ترتیبی که پروردگار عالم اراده کرده است، زیرا ترتیب نزول قرآن مطابق تنظیم فعلی آن نبوده است. لذا امید است مربیان محترم کلاسهای حفظ قرآن کریم به این مهم توجه بیشتری نمایند.

در ادامه این مراسم برنامه هایی از جمله اجرای گروه مولودی خوانی ضحی، اجرای گروه سرود ستایش، تجلیل از برترینهای طرح حفظ 40 موضوع قرآن کریم و مراسم افتتاحیه طرح 20 داستان قرآنی جهت اجرا در شش ماهه دوم سال 1400 در بین متعلمین کلاسهای قرآنی مؤسسات و خانه های قرآن وعترت (ع) برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.