پ
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان دارالقرآن کشور  با تاکید براختتامیه جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه علمیه کشور در مشهد پررنگ کردن نقش خانواده در عرصه‌های قرآنی از طریق برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، افزود: بر این اساس، مسابقات، محافل و دوره‌های آموزش قرآن، از فروردین ۱۴۰۲ و همزمان با ماه بهار قرآن، آغاز خواهد شد.
حجت‌الاسلام تقوی افزود: زیربنای تمام معارف، قرآن است و این کتاب آسمانی در نگاه امام خمینی (ره)، کتاب انسان‌شناسی محسوب می‌شود.
وی انس با قرآن را نعمتی دانست که باید برای حفظ آن تلاش کرد و گفت: حفظ و قرائت قرآن، مقدمه‌ای است برای ورود به میدان عمل که هدف اصلی وحی و ابلاغ قرآن، محسوب می‌شود.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور  ادامه داد: در پنجمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه علمیه، ۲۲ هزار نفر از خانواده‌های طلاب سراسر کشور اعم از ایرانی و غیرایرانی، شیعه و اهل سنت و نیز خواهر و برادر، شرکت کردند که ۶۷ نفر از برگزیدگان کشوری و استانی در این مراسم تجلیل می‌شوند.
حجت الاسلام تقوی  ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم و تفسیر قرآن و همچنین در رشته‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و در بخش‌های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.