پ
به گزارش تلاوت از اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در محفل انس با قرآن در مسجد باغمیشه اردبیل که با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: کلام الهی از علم الهی ناشی شده و با توجه به اینکه یکی از صفات خدا، حی و زنده بودن است لذا کلام از موجود زنده کهنه نمی شود و همواره پویا و مورد استفاده بشریت و تاثیر گذار در جامعه است.
وی گفت: در هنگام تلاوت قرآن، کلام الهی در حال تعامل با انسان بوده و وجودش را پایش می کند بنابراین اهل قرآن باید به قرآنی بودن خود افتخار کند که در محضر برترین مکتب عالم هستی حضور یافته و از برکات آن بهره مند می شود. مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل به نقشه های دشمن در دور کردن جامعه اسلامی از آموزه های قرآن اشاره کرد و افزود: اکنون تمام همت جهان کفر و شرک بر این است که مانع بهره مندی جامعه اسلامی از برکات قرآنی شود و این امر نشان از ترس و استیصال آنان در مقابل قدرت اسلام و قرآن است.
وی قرآن را بصیرت افزا و هدایت گر بشریت عنوان کرد و گفت: اهل قرآن بلحاظ بهره مندی از کلام نوربخش قرآن، از کم مشکل ترین افراد در زمینه آسیب های اجتماعی هستند و این برترین مزیت قرائت قرآن و همنشینی با کلام الهی است.
حجت الاسلام جعفرزاده افزود: خداوند از طریق قرآن ودیعه خود را به بشریت عنایت می کند لذا باید از فرصت به دست آمده در ماه رمضان برای فراگیری آموزه های قرآنی تلاش کرده و نسل جوان جامعه را با جذابیت و پویایی این کلام الهی مانوس کنیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به سیره زندگانی امام حسن(ع) افزود: قرآن فارق بین حق و باطل است است و امام حسن(ع) نیز چون زمان امامتش حتی سخت تر از زمان پیامبر بود، فارق بین حق و باطل بوده و همچون قرآن، کریمانه همگان را به سفره احسان و انفاق خویش دعوت می کرد.
در ادامه قرائت قرآن توسط حافظان و قاریان قرآن و نیز اجرای تواشیح توسط گروه های سرود جوانان مسجد باغمیشه اردبیل انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.