پ

حجت‌الاسلام عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اهمیت ترویج و توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه در امور قرآنی، از کار خداپسندانه خیر قرآنی در اهدای زمین به دارالقرآن روستای قرآنی اندبیل خلخال خبر داد و اظهار کرد: انتخاب اندبیل خلخال، به عنوان یکی از هفت روستای قرآنی کشور در سال جاری، افتخاری بزرگ برای مردم منطقه و استان اردبیل است.

وی بیان کرد: قطعه زمینی برای احداث دارالقرآن روستای اندبیل از سوی خیر این روستا نیز محقق شده که بی‌شک زمینه توسعه روستای قرآنی اندبیل خلخال را فراهم خواهد کرد.

لزوم بهره‌گیری از تشکلات قرآنی برای ترغیب مردم به تزریق واکسن کرونا

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ضمن تاکید بر لزوم سرعت بخشی به واکسیناسیون، خواستار استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های قرآنی برای ترغیب مردم به تزریق واکسن شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های عام المنفعه و کمک‌های مردمی توسط فعالان قرآنی در اردبیل، اظهار کرد: در مؤسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و مساعدت در امور خیریه انجام می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، با اشاره به طرح قرآنی «نیابت» در عنبران، گفت: مؤسسه قرآنی شهر سنی نشین عنبران از توابع شهرستان نمین، در واکسیناسیون عمومی و مراجعه خانه به خانه، با جمعیت هلال احمر و مرکز بهداشت عنبران همکاری و در اجرای این طرح فعالانه و جهادی عمل کردند.

حجت‌الاسلام صابر، افزود: طرح نیابت در قالب اهداف بشر دوستانه اجرا و شامل دیدار با خانواده شهدا، سالمندان و معلولان و اهدای بسته‌های معیشتی بهداشتی به آنان است.

وی اظهار کرد: این طرح قرآنی با هدف تکریم و دلجویی از سالمندان و خانواده‌های محروم مناطق روستایی انجام می‌شود که تعدادی از مربیان تشکلات قرآنی شهر عنبران به ارائه خدمات بهداشتی پرداخته و مطالبات و مشکلات اهالی منطقه را پیگیری می‌کنند.

راه‌اندازی ۸ سمن در خلخال

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: ایجاد ۸ سمن جدید در شهرستان خلخال ضرورت دارد و اقدامات برای این منظور در حال انجام است.

حجت‌الاسلام صابر افزود: در حال حاضر ۱۹ سازمان مردم نهاد در این شهرستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به موفقیت‌های سمن‌های خلخال در سال‌جاری به خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی و انتخاب روستای اندبیل این شهرستان به عنوان یکی از هفت روستای قرآنی کشور بواسطه تلاش اعضای دارالقرآن این روستا در سطح ملی، تصریح کرد: در صورت اعلام آمادگی گروه‌های مختلف مردمی برای راه‌اندازی این گونه سازمان‌ها، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان این شهرستان برای صدور مجوز  آمادگی دارد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، خاطر نشان کرد: دل بستن سازمان‌های مردم نهاد به کمک‌های مالی و انتظار برای انجام بسیاری امور از سوی دولت منطقی نیست، فلذا هدف از راه‌اندازی سمن‌ها واگذاری بخش مهمی از کارها به دست مردم است.

حجت‌الاسلام صابر، تاکید کرد: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد با هدف استفاده از ظرفیت و توان این تشکل‌ها برای دستیابی به اهداف فرهنگی، اجتماعی، کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان جامعه داشته است.

وی با توصیه به مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای افزایش همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد، اظهار کرد: هر مسئولی که همکاری بیشتری با سمن‌ها داشته باشد موفق‌تر از دیگران در مسائل اجتماعی، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، با اشاره به شرایط فعلی کرونایی و کاهش نشاط اجتماعی به لحاظ محدودیت‌های موجود در جامعه، گفت: قشر جوان بیش از سایر گروه‌های اجتماعی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

حجت‌الاسلام صابر با تاکید بر اینکه برای اجرای برنامه‌های نشاط‌آور با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد باید چاره‌ای اندیشیده شود، افزود: در صورت کوتاهی در این خصوص جوانان خواسته خود را از راه‌های غیر متعارف جستجو خواهند کرد.

وی اظهارکرد: افزایش روزافزون فاصله طبقاتی در جامعه، بیکاری، افزایش سن ازدواج و کاهش نشاط اجتماعی از جمله تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی سر راه جوانان است که برطرف شدن این مشکلات نیازمند همت مسئولان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.