پ

طرح 1444

اجرای طرح قرآنی 1444 در استان گیلان

دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با همکاری اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی در سطح استان کلاسهای قرآني را برگزار می‌نماید.

به گزارش روابط عمومي اداراه كل تبليغات اسلامي گيلان ،در راستای آموزش عمومی روخوانی و رانخوانی قرآن کریم و اجرای نهضت قرآن آموزی و همچنین آموزش درک مفاهیم قرآن کریم و با عنایت به تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان دارالقرآن الکریم کشور و سازمان صدا و سیما طرح قرآنی 1444(در هزارو چهارصد و چهارمین سال نزول قرآن کریم) دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با همکاری اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی در سطح استان کلاسهای مذکور را برگزار می‌نماید.
هدف از این طرح آموزش روخوانی و روانخوانی و مفاهیم سوره شریفه کهف است. این طرح در تابستان سال جاری و به صورت همزمان در سطح کشور به ظرفیت 1500 کلاس برگزار می گردد که دارالقرآن الکریم استان گیلان متقبل تشکیل 50 کلاس دوره می باشد. زمان بندی کلاس از 24/3/89 لغایت 20/5/89 است. در پایان دوره علاوه بر انتخاب و معرفی برگزیدگان هر کلاس جهت شرکت در مسابقات سراسری، به تمامی قبول شدگان دوره گواهی نامه آموزش روخوانی و روانخوانی سوره کهف اعطا می گردد.
از جمله جوایز طرح می توان به 114 فقره کمک هزینه سفر به حج عمره ، 144 فقره کمک هزینه سفر به عتبات عالیات ، 144 فقره کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و صدها جایزه مادی و معنوی دیگر اشاره داشت، لازم به ذکر است جوایز مذکور به قید قرعه به افرادی که نمره بالای 17 را کسب نموده باشند تعلق می گیرد. کل دوره در 22 جلسه 90دقیقه ایی با توجه به تقسیم بندی سوره شریفه کهف انجام می شود.
بیشترین شرکت کننده در طرح مزبور متعلق به شهرستان رودسر با 7 سهمیه و کلاس و تعداد شرکت کنندگان 126 نفر می باشند. تقسیم بندی کلاسهای مذکور با توجه به ظرفیت هر شهرستان و وجود مراکز و موسسات و خانه های قرآن روستایی به شرح ذیل می باشد:
لاهیجان 3 سهمیه
لنگرود 4سهمیه
بندر انزلی 1سهمیه
رضوانشهر 4سهمیه
تالش 1سهمیه
آستارا 1سهمیه
رشت 4 سهمیه
رودسر 7سهمیه
آستانه اشرفیه 4سهمیه
رودبار 5سهمیه
صومعه سرا 3سهمیه
فومن 5سهمیه
املش 5سهمیه
دارالقرآن الکریم استان گیلان
 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.