پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علینقی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مساجد انبوهی از قرآن‌های فرسوده را در کتابخانه خود داشتند نیاز به تعمیر و تجهیز اساسی این کتب آسمانی صورت گیرد.

وی عنوان داشت: بر این اساس گروه جهادی مهاجرمقدم در منطقه حضور پیدا کرده و در مساجد روستاها یک به یک رفته و با هزینه گروه جهادی و خیرین قرآن‌های فرسوده را تعمیر و بازیابی کرده و جهت استفاده مجدد ارائه کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام خاطرنشان کرد: این گروه همچنین روش استفاده بهینه از قرآن‌ها را نیز در مساجد به مردم آموزش دادند. وی عنوان داشت: مقدمات مربوط به صحافی کتاب نیز برای علاقمندان این مناطق آموزش داده شد تا قرآن و کتبی که در مساجد در اختیار دارند را بازیابی و صحافی کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام تصریح کرد: این گروه جهادی علاوه بر قرآن، مفاتیح الجنان و کتب فرسوده مساجد نیز جمع‌آوری کرده و با قرآن نو، تعویض کرده اند. وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ روستا در این طرح از نظر بازیابی کتب قرآن فرسوده بازیابی و به قرآن نو تجهیز شده اند، از ادامه این طرح تا پایان سال و برای تمام مناطق سطح شهرستان تربت جام خبر داد.

هاشمی در پایان سخنانش از همکاری شایان توجه هیئت امنای مساجد با این گروه جهادی در راستای نیل به هدف خبر داد و از این باید قدردانی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.