پ

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه در سنوات گذشته در فرمول برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای فصل تابستان و دانش‌آموزان عنوان کلی طرح اوقات فراغت برگزار می‌شد، اظهار کرد: این طرح بیشتر به حوزه قرآنی و فرهنگی دانش‌آموزان مربوط بود.

وی افزود: با توجه به رویکرد سازمان از زمانی که مجموعه ستادهای تخصصی در سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت رویکردها متفاوت شد و عنوان کلی اوقات فراغت حذف شده و بخش‌های ستادی و تخصصی استانی متناسب با حوزه‌های مأموریت‌های خود و مخاطبان در فصل تابستان طراحی برنامه را دارند.

نظیری با بیان اینکه فصل تابستان فرصت برای کنش‌های اجتماعی و فرهنگی فراهم است، گفت: طرح دختران حاج قاسم در تابستان برگزار می‌شود، در واقع تیمی از اساتید مجرب با گذراندن دوره در مشهد مقدس قرار است اجرای این طرح را در استان عهده‌دار باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: این طرح با هدف شناسایی استعدادها و توانمندسازی دختران نوجوان برای کنش‌های اجتماعی مؤثر در حوزه مسائل مربوط به دختران است که این دختران بعداً خود می‌توانند اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باشند.

وی افزود: طرح دیگر با عنوان ستاد نهضت پیشرفت بانوان در قالب ساختار رفیقانه است که شکل‌گیری گروه‌های رفیقانه دختران و سازمان‌دهی این دختران برای نقش‌های اجتماعی است، این طرح پیگیری و زمینه‌های آن فراهم شده و کارگروهی در استان در تمام شهرستان‌ها متولی و این گروه‌های رفیقانه را عهده‌دار شدند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

نظیری به اجرای همایش‌‌های «ماه دخت» در ایام دهه کرامت در همه شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با شناسایی دختران نوجوان در حوزه‌های مختلف فرهنگی بود که با موفقیت اجرا شد و دختران نوجوان و توانمند در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تا حدودی شناسایی شدند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: اداره امور قرآنی نیز با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی برنامه‌های خوبی را برای مربیان و توانمندسازی شبکه قرآنی مدنظر دارد که گسترش و توسعه جلسات قرآنی خانگی از جمله این برنامه‌هاست.

نظیری اضافه کرد: خانه‌ها و مؤسسات قرآنی در مناطق مختلف استان به تناسب، ظرفیت برنامه‌ها و کلاس‌های قرآنی را برای مخاطبان خود در رشته‌های مختلف دارند.

وی با اشاره به مناسبت‌های مختلف در ایام تابستان از جمله اعیاد غدیر، قربان و دهه ولایت گفت: در این زمینه نیز برنامه‌های متناسب با این ایام در طول تابستان اجرا می‌شود. اجلاس «به رسم خادمی» با عنوان تجلیل از پیر غلامان حسینی در ششم مردادماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

نظیری افزود: مرکز تخصصی حوزه کودک و نوجوان این اداره برنامه‌هایی برای مخاطبان خود دارند که دوره‌های «اسلام ناب» برای نوجوانان و مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

نظیری آموزش کنشگران اجتماعی در حوزه جهاد تبیین از اقشار مختلف جامعه به‌ویژه در حوزه رسانه برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: در این حوزه برای ایام تابستان آموزش‌های شبکه جهاد تبیین برای مداحان و مبلغان را نیز خواهیم داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.