پ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی بحرالعلوم مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم امروز دوشنبه (۱۵ آبان) در نشست تشریح برنامه‌های اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران که با شعار «حافظان قرآن؛ محافظان حقیقت» و با حضور استادان قرآنی در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: ما همایش حافظان قرآن را برای همه استان‌ها پیش بینی کرده ایم و بعد از استان تهران برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: آمار متقن و قابل استنادی در خصوص تعداد حافظان قرآنی به تفکیک اجزا و حفظ کل نداریم و تنها امر متقن تعداد افراد شرکت کننده در آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی و عمومی هستند. تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر مدارک تخصصی حفظ ده جزء، بیست جزء و حفظ کل قرآن را در استان تهران دریافت کرده و چهارصد نفر نیز در آزمون‌های عمومی حضور یافته اند.

بحرالعلوم گفت: در این اجتماع افراد دارای مدرک و همچنین حافظانی که در آزمون‌ها حضور پیدا نکردند، دعوت شده اند. به اعتقاد ما باید حرکت اصلی در مؤسسات مردمی‌ و چهره‌های قرآنی و در بستر مردمی انجام شود. حفظ قرآن باید در خانه‌ها صورت بگیرد و فقط دستگاه‌های حاکمیتی پشتیبان امر باشند.

وی با اشاره به نقش مبنایی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: سازمان تبلیغات موضوع آزمون‌های تخصصی و عمومی را برعهده گرفته است. از حدود دو سال پیش آزمون‌های عمومی رونق گرفته و ۱۸ سال است آزمون‌های تخصصی را سازمان دارالقرآن برگزار می‌کند. همچنین در آموزش‌های تربیت مدرس و مربی حفظ، بیش از دو هزار نفر تربیت شده اند.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ سازمان دارالقرآن گفت: به تازگی حفظ موضوعی در سازمان تبلیغات اسلامی تایید شده است و این موضوع را سازمان تبلیغات پیگیری خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.