پ

به گزارش ایکنا، اصلاحات آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن کریم از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ابلاغ شد.

اصلاحات مربوط به این آیین‌نامه در جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که اوایل آبان‌ماه برگزار شد، مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گرفت.

از جمله اصلاحاتی که در آن جلسه اعمال شد، می‌توان به افزایش ۲۰ درصدی کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویانی که در دوره‌های روزانه دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند، افزایش پیدا کند.

بر همین اساس در ماده یک بند چهار این آیین‌نامه کمک‌هزینه تحصیلی در هر نیمسال به مشمولان ردیف‌های یک تا پنج جدول بند یک که در دوره‌های روزانه دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند، مشروط به تأمین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور، به ترتیب حداکثر ۲۰، ۱۷، ۱۵، ۱۲ و ۹ میلیون ریال منحصراً در قبال ارائه گواهی اشتغال به تحصیل پرداخت می‌شود.

همچنین سقف پرداخت کمک هزینه شهریه در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در مقطع دکتری ۱۸۴ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۴۸ میلیون ریال و در مقطع کارشناسی ۳۶ میلیون ریال تعیین شده است. بر اساس تبصره‌ای که در نظر گرفته شده است، در صورت تحصیل همزمان در دو مقطع تحصیلی، ‌کمک هزینه به یک مقطع تعلق می‌یابد.

این اصلاحات شامل سال تحصیلی جاری یعنی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می‌شود و نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ و ماقبل آن مشمول نمی‌شود.

ابلاغ آئین‌نامه جدید پرداخت کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان + آیین‌نامه

آئین‌نامه جدید اجرایی کمک‌هزینه تحصیلی به قاریان و حافظان دانشجو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.