پ

با محوریت گفتمان # تواصی و # قرآن_نور_امید

آغاز فراخوان “جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید”

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، “جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید” برگزار خواهد شد.

سید مصطفی حسینی واعظ مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: به لطف خداوند متعال همزمان با فرا رسیدن ماه میهمانی خدا، ماه رحمت و بندگی، جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید به عنوان ویژه برنامه کارگروه قرآنی ماه مبارک رمضان کشور و به همت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، فرصتی ارزشمند و مغتنم برای تهذیب و پالایش روح و روان انسان است. ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است، گاه تلاوت و تدبّر و هنگامه دعا خواندن و تحوّل است. 
حسینی واعظ افزود: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از برنامه های حضوری فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور شده است، توجه به بسترهای فضای مجازی زمینه ساز بروز و رویش ظرفیت های جدید می شود.
وی خاطرنشان کرد: حالِ مردم ما از جهات مختلف، همچون حال مؤمنان زمان پیامبر (صلوات الله علیه) در پی فشارهای شدید زمان احزاب تا پیش از فتح مکه است. یکی از محورهای اساسی آیات الهی در سور مدنی در آن برهه، دادن اعتماد به نفس به مؤمنین برای پیروزی است که نشان می‌دهد دستگاه تبلیغی نظام اسلامی هم علی رغم توجه کلان به مفاهیم اساسی چون «قرآن، کتاب زندگی» یا «قرآن، کتاب مقاومت»، باید در لایه های عملیاتی، به حل مسائل و رفع موانع و امیدبخشی به جامعه مبتنی بر وعده های الهی بپردازد.
حسینی واعظ ادامه داد: از همین رو سازمان تبلیغات اسلامی نیز بعد از تجربه اولین جشنواره مجازی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان سال گذشته، اولین سوگواره مجازی با قرآن در حماسه حسینی و جشنواره مجازی عطر قرآن در فجر انقلاب که مورد استقبال گروه های مختلف جامعه ایران اسلامی قرار گرفت، بر این آمد تا جشنواره ملی و مجازی قرآن نور امید را در 15 بخش مختلف، ویژه تمامی سنین مختلف از سراسر کشور، برنامه ریزی و به اجرا در بیاورد.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت گفتمان # تواصی و # قرآن_نور_امید برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: تفسیر آسان قرآن کریم (ترجمه و تفسیر آسان سوره های منتخب جزء سی ام قرآن کریم)، نهج البلاغه (مسابقه از حکمت های نهج البلاغه)، روایت زندگی (بر اساس فیلم های کوتاه روایت زندگی)، حفظ موضوعی قرآن کریم (با موضوع استقامت و پیروزی در پرتو قرآن کریم)، کتابخوانی (با محوریت کتاب قرآن زنده است (3)، پیام قرآن (روزانه یک سوال از یک جزء قرآن کریم) و در بخش ویژه کودک و نوجوان (زیر 18 سال) بخش های: داستان محمد رسول الله (صلوات الله علیه) (مسابقه بر اساس انیمیشن محمد رسول الله صلوات الله علیه)، بُلبُلان وحی “ویژه پسران” (مسابقه تلاوت تقلیدی قرآن کریم در سه سبک مصطفی اسماعیل، عبدالباسط و شحات انور)، حفظ سوره های قدر و عصر “زیر 7 سال” (ارسال فیلم قرائت از حفظ سوره های قدر و عصر)، عکس رمضان (با موضوعات سفره افطار، نماز، تلاوت، لیالی قدر، روز قدس و …)، نامه ای به خدا (ای خدای مهربان که صدای مرا می شنوی …)، نقاشی (مسابقه نقاشی با موضوعات ماه مبارک رمضان، کارهای خوب و …)،  جلسه خانگی قرآنی (ارسال فیلم و عکس از جلسه خانگی قرآنی)، دکلمه خوانی (ارسال فیلم دکلمه خوانی از متن ارائه شده)، اذان گویی “ویژه پسران” (ارسال فیلم از اذان گویی در منزل، محله، مسجد و …) بخش های این جشنواره می باشد.
مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گلستان افزود این طرح به صورت ملی و کشوری برگزار خواهد شد و دبیرخانه آن در دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گلستان مستقر است.
حسینی واعظ در پایان تصریح کرد: جشنواره مجازی قرآن نور امید از 28 فرودین ماه کار خود را آغاز خواهد کرد و اختتامیه، معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز آن در تاریخ 10 خرداد ماه 1400 (همزمان با سالروز ولادت امام رضا (علیه السلام) خواهد بود و برای برگزیدگان این جشنواره بیش از 700.000.000 ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.telavat.ir مراجعه و  جهت شرکت در این جشنواره از طریق عضویت در کانال گلستان قرآن در پیام رسان های ایتا، سروش و بله به نشانی:  golestan_quran@  اقدام کرده و آثار خود را برای ادمین کانال به شماره 09196693217 ارسال نمایند.

 

دسته‌بندی: 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.