پ

به گزارش روابط عمومی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران، موسی سلمانزاده مسئول کانون قرآن شهرستان ساری گفت: به منظور شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، آزمون ورودی دوره تربیت مربی قرآن ویژه خواهران در موسسه قرآنی نورالهدی شهرستان ساری برگزار شد. وی افزود: در این آزمون که با شرکت 16 نفر از خواهران برگزار شد، علاقمندان در دو بخش کتبی و شفاهی به سوالات مورد نظر از کتاب‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم پاسخ دادند.
رئیس اداره امورقرآنی شهرستان ساری به همراه معاون اداره تبلیغات ضمن بازدید از این کلاس افزود: تقویت توان کلاس داری شرکت کنندگان از طریق کارگاه عملی آموزش کلاس داری را از اهداف مهم این دوره عنوان کرد و گفت: آشناسازی مربیان با مبانی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، آشنا سازی مربیان با فنون و مهارت های عمومی و اختصاصی کلاس داری و تدریس و مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، علم قرآن و رسم و ضبط قرآن از دیگر اهداف دوره مربیگری قرآن است.
شرکت کنندگان پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی، ضمن اخذ گواهینامه تربیت معلّم روخوانی و روانخوانی، به‌عنوان معلّم قرآن در مدارس غیر دولتی و در مؤسسات و خانه های قرآن مشغول به فعالیت می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.