پ

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری آزمون مرحله سوم مفردات ویژه حافظان کل قرآن کریم که با کسب حدنصاب امتیاز به این مرحله راه یافته‌اند در روز جمعه، ۱۳ بهمن‌ماه سال‌ جاری در استان خبر داد و گفت: در این مرحله از آزمون از هر جزء قرآن کریم شش سؤال شامل چهار سؤال ترجمه و دو سؤال مفردات به‌صورت کتبی و چهار گزینه‌ای طراحی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مرحله از آزمون نمره منفی نخواهد داشت و در کل ۱۸۰ سؤال شامل ۱۲۰ سؤال ترجمه و ۶۰ سؤال مفردات طرح خواهد شد که هر سؤال یک امتیاز دارد، افزود: افرادی که امتیاز آنها در این آزمون قرآنی بین ۱۴۰ تا ۱۴۹ باشد موفق به دریافت مدرک درجه ۲ خواهند شد و افرادی که امتیاز بالای ۱۵۰ را کسب کنند در صورت داشتن ۱۰ سال سابقه تدریس حفظ به مرحله چهارم آزمون راه می‌یابند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد: منبع سؤالات مفردات کتاب «قاموس قرآن» تألیف علی‌اکبر قرشی انتشارات دارالکتب‌الاسلامیه و منبع سؤالات ترجمه قرآن نیز ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: همچنین، آزمون تجدیدی شفاهی هجدهمین دوره ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز پنج‌شنبه، دوم آذرماه امسال، ساعت ۸ تا ۱۷ با حضور اساتید قرآن در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از سوی سازمان دارالقرآن الکریم نیز هر ساله برگزار می‌شود و داوطلبانی که شرایط ثبت‌نام در این آزمون را دارند، می‌توانند در زمان نام‌نویسی حفاظ با ورود به سایت telavat.ir مراحل مربوط به ثبت‌نام خود را انجام دهند. متقاضیانی که حداقل ۱۰ جزء پیوسته قرآن را حفظ هستند می‌توانند در این آزمون قرآنی شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.