پ

محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین وضعیت بودجه این ستاد و دیگر برنامه‌های در دست اجرای آن گفت: در ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در حال سپری کردن چند مسیر هستیم که یکی از آنها بحث بودجه این ستاد در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است.

وی افزود: هفته گذشته در جلسه کمیته صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی بودجه این ستاد به تصویب رسید و تنها تأیید نهایی از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی باقی مانده است، پس از آن نیز عقد قرارداد برای اجرای طرح‌ها را خواهیم داشت.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه برخی طرح‌ها همچون آزمون‌های عمومی حفظ قرآن و آموزش حفظ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عملاً شروع شده است، بیان کرد: اجرای برخی دیگر از طرح‌ها منوط به تکمیل فرایند بودجه است و امیدواریم در ماه آینده این کار انجام شود تا پس از آن به سمت اجرای طرح‌ها حرکت کنیم.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با تأکید بر اینکه در حال تعیین ناظران تخصصی برای طرح‌ها هستیم، گفت: با توجه به اینکه برخی از این طرح‌ها باید در موسسات تخصصی اجرا شود نیاز به ناظران تخصصی داشته است. علاوه بر این تنظیم آخرین سازوکارهای اجرایی طرح‌ها را نیز در حال حاضر در دست بررسی داریم.

وی در مورد بودجه حفظ قرآن کریم در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۰ پنج میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است. برای سال ۱۴۰۱ نیز ابتدا ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما فعلاً بر روی ۱۲ میلیارد که معادل ۶۰ درصد کل بودجه سال ۱۴۰۱ خواهد بود، حساب شده است.

بحرالعلوم اظهار کرد: با توجه به این وضعیت به اندازه ۱۷ میلیارد تومان(پنج میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۰ و ۱۲ میلیارد از مجموع ۲۰ میلیارد بودجه سال ۱۴۰۱) برنامه به تصویب رسیده است. با این وجود اگر ۱۰۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق پیدا کند، برنامه‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم ۱۷ عضو دارد که ۱۱ عضو از آن دستگاه‌های حقوقی هستند، تصریح کرد: برای فراگیرتر کردن بحث حفظ قرآن کریم تعاملاتی را با دستگاه‌های خارج از ستاد آغاز کرده‌ایم که امیدواریم منتهی به خروجی‌های مطلوبی شود.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در مورد پایش دستگاه‌های عضو این ستاد نیز بیان کرد: تا کنون چهار دستگاه مورد پایش قرار گرفته است. برخی دستگاه‌های دیگر همچون شبکه قرآن و معارف سیما و سازمان دارالقرآن الکریم که اخیراً دچار تغییرات مدیریتی شده‌اند نیز به زودی میزبان اعضای هیئت پایش خواهند بود. با توجه به اینکه بحث بودجه وقت زیادی را به خود اختصاص داد، پایش از دستگاه‌ها مقداری با تأخیر مواجه شد.

بحرالعلوم در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد زمان برگزاری جلسه اصلی ستاد بیان کرد: تا کنون زمان قطعی تعیین نشده است اما پیش‌بینی می‌شود در مردادماه شاهد برگزاری جلسه باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارتقای ساختار ستاد و همرده قرار گرفتن با کمیسیون‌های ذیل شورای توسعه فرهنگ قرآن و تأکید بر حضور رئیس ستاد در جلسات، گفت: همه جلسات با نظر رئیس ستاد برگزار می‌شود و دستورجلسات نیز به نظر ایشان می‌رسد. با توجه به اینکه برخی دستور جلسات جنبه اجرایی دارند، گاهی حضور رئیس الزامی به نظر نمی‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.