پ

حجت‌الاسلام سیدهادی شاه‌محمدی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه خبر داد و اظهار کرد: این دوره با همکاری مؤسسات قرآنی استان در دو ترم ۱۰ جلسه‌ای برگزاری خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان برای حضور در این دوره آموزشی باید مدرک کارشناسی یا مدرک سطح دو حوزه داشته باشند، حداکثر سن برای حضور در این دوره ۴۵ سال است و افرادی که معرفی‌نامه از مؤسسات قرآنی داشته باشند در اولویت پذیرش دوره هستند.

حجت‌الاسلام شاه‌محمدی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی سعی داریم تا از اساتید حوزه و دانشگاه بهره بگیریم و به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه رسمی اعطا می‌شود همچنین این افراد پس از حضور در این دوره برای تدریس نهج‌البلاغه به مراکز قرآنی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: این دوره به مواردی همچون موضوع نهج‌البلاغه شناسی شامل آشنایی با نهج‌البلاغه، ساختارشناسی نهج‌البلاغه، روش برداشت از نهج‌البلاغه، مراحل تدوین و گسترش نهج‌البلاغه، شناخت رابطه نهج‌البلاغه با قرآن، شناخت اسناد و مدارک نهج‌البلاغه، شناخت شبهات پیرامون نهج‌البلاغه و کتابشناسی نهج‌البلاغه است.

وی افزود: مباحثی، چون روش علمی استفاده از نهج‌البلاغه، روش شرح ترتیبی نهج‌البلاغه، آشنایی با شرح‌های نهج‌البلاغه و روش آن‌ها، روش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، روش سیر تاریخی نهج‌البلاغه، روش مطالعه و حفظ نهج‌البلاغه و روش تحقیق و پژوهش در نهج‌البلاغه از دیگر مواردی است که در این دوره آموزشی به آن پرداخته خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاه‌محمدی به اهمیت پرداختن به دوره‌های اینچنین اشاره کرد و گفت: سلسه بحث‌های موضوعی اعتقادی، چون خداشناسی، انسان‌شناسی، امام‌شناسی و مسائل اجتماعی، چون سبک زندگی علوی، مدیریت علوی، تربیت علوی و حکومت علوی مهم است که در بستر برگزاری دوره‌هایی اینچنین اهمیت پرداختن به آن مشخص می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان درخصوص زمان برگزاری این دوره، افزود: زمان برگزاری این دوره نیمه دوم مهرماه است و درخصوص چگونگی اجرای دوره به شیوه مجازی یا حضوری تصمیم‌گیری به نیمه دوم مهر و وضعیت استان به لحاظ کرونا موکول شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.