پ

رییس سازمان دارالقرآن الکریم:

رویکرد سازمان دارالقرآن الکریم؛ ترویج گفتمان امید و تقویت زنجیره تواصی

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: این سازمان با استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی خود با مشارکت رسانه ملی در خصوص ترویج گفتمان امید و تقویت زنجیره تواصی، فعالیت‌ خود را گسترش خواهد داد.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ «رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد فعالیت‌های «کارگروه ماه مبارک رمضان» و «ستاد عملیات فصل بندگی» خبر داد و اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای را در سراسر کشور آغاز کردیم و خوشبختانه توانستیم ظرفیت‌های مختلف قرآنی را از اقصی نقاط کشور به میدان بیاوریم و اولین برنامه ما هم برگزاری «جشنواره بزرگ نورامید» با هدف افزایش مقوله «امید» در جامعه است که با استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و تقویت زنجیره تواصی در کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: این جشنواره در سراسر کشور با همکاری استان‌ها شکل‌گرفته و دارای بخش‌هایی همچون «قرائت قرآن، تلاوت قرآن، تفسیر ساده قرآن و معارف» است. این در حالی است که در کنار این جشنواره؛ جلسات جزء خوانی قرآن و جلسات محفلی قرآنی ما همچون قبل برقرار بوده است که الحمدالله امسال نیز با ابتکاراتی که مؤسسات و نهادهای مختلف انجام دادند این جلسات تعطیل نشد و به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضاهای باز و بوستان‌ها برگزار شد.

به گفته رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای گسترش توسعه فعالیت‌های معرفتی قرآن، یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان بوده است.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ؛ یکی دیگر از برنامه‌های سازمان دارالقرآن الکریم را همکاری با رسانه ملی و شورای معارف سیما عنوان کرد و خبر داد با هماهنگی‌هایی که با شبکه قرآن و دیگر شبکه‌های این رسانه انجام شده، مقرر شد از این‌ پس از ظرفیت‌های ارتباطی و معرفتی سازمان دارالقرآن به نحو احسن در این شبکه‌ها استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام این برنامه‌ها با هدف ترویج «گفتمان امید»، «افزایش باور و توان مردم» و «تقویت تواصی» شکل‌گرفته و امیدواریم به‌زودی شاهد تأثیرات قرآنی این برنامه‌ها در جامعه اسلامی باشیم.

دسته‌بندی: 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.