پ

میثم معافی، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از صدور ۱۲۰ مجوز چاپ و نشر قران کریم در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲۰ مجوز چاپ و نشر و تعداد ۱۵ مجوز خروج قرآن از کشور مجموعاً بالغ‌بر یک میلیون جلد مصحف شریف، توسط معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن‌الکریم صادر شده است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن اضافه کرد: همچنین در بخش صدور مجوز چاپ و نشر برای قرآن­های کریم با ترجمه، شاهد اقبال بیشتری نسبت به ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان بوده‌­ایم که این ترجمه با شمارگانی بالغ‌بر ۷۵ هزار نسخه، سهم قابل‌توجهی را در بازار چاپ و نشر قرآن کریم به خود اختصاص داده است.

معافی درباره کتابت‌های جدید قرآن کریم هم عنوان کرد: در بخش کتابت‌­های جدید نیز مصاحف شریف به قلم آقای سید محمدباقر شریف در سبک نسخ و در سبک نستعلیق به قلم آقایان سعید شمس انصاری، پرویز نیک­بین و عبدالحسین روغنی، در مراحل تصحیح و بازبینی قرار دارد.

به گفته وی در ترجمه‌­های قرآن کریم نیز، قرآن‌­های به زبان انگلیسی به قلم رحیم پارچه‌باف دولتی، به زبان گیلکی به قلم قاسم غلامی، به زبان روسی به قلم بوریس نوریک، به زبان کردی (منظوم) به قلم جمیل رشیدی به‌زودی در بازار نشر عرضه خواهند شد.

معافی در ادامه گفت: ترجمه سید کمال حاج سید جوادی و جهانگیر ولدبیگی نیز از دیگر ترجمه‌های جدیدی است که در سال جاری موفق به اخذ مجوز چاپ شده­‌اند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن در پایان ضمن بیان اینکه این معاونت با تعامل حداکثری، نسبت به صدور مجوزهای چاپ و نشر مصاحف شریف اهتمام ویژه دارد، تأکید کرد: از عموم ناشران قرآن کریم تقاضامندیم تا نسبت به اخذ مجوزهای قانونی این حوزه در زمان مناسب، دقت لازم را به‌عمل‌آورند.

وی افزود: همچنین از عموم علاقه‌مندان ساحت مقدس قرآن کریم نسبت به اعلام ملاحظات و پیشنهادات این حوزه به اداره صدور مجوز و ارزیابی ناشران قرآن کریم این معاونت، از طریق شماره تلفن ۶۶۹۵۵۹۹۲، صمیمانه دعوت به‌عمل می­‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.