پ

به گزارش تلاوت، به مناسبت برگزاری مهرواره بانور که به منظور همیاری بانوان در رفع مشکلات اجتماعی و خانوادگی برگزار می شود، بهانه ای دست داد تا با خانم مریم زادقاسمی دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور هم صحبت شویم. در ادامه، متن این گفتگو ارائه می گردد:

تلاوت: خانم زادقاسمی در خصوص مهرواره بانور توضیح دهید و بفرمایید این مهرواره به دنبال چه اهدافی می باشد؟

همانطور که در پوستر مهرواره مهربانو نیز آمده است، مهرواره بانور جایی برای نشان دادن تلاش بانوان محله در جهت تعالی خانواده هاست. بانوانی که در مساجد، در محله ها و در حسینیه ها و مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن با انواع فعالیت ها در سایه قرآن کریم، گره گشای زندگی مردم هستند. مهرواره بانور از زنان توانمند این مرز و بوم دعوت کرده است تا در مسائل و مشکلات خانواده ها در محله ها کمک کنند. مثلا خانواده ای را از اعتیاد نجات دهند، یا کمک کنند خانواده‌ای از بحران طلاق نجات پیدا کند و هر موضوع دیگری در حد توان. مهرواره بانور جایی است که گره گشایی زنان دلسوز به زندگی مردم را روایت می کند و کمک می کند تا بانوان توانمندی که همین الان در جای جای این  مملکت نقش آفرینی می کنند و هیچ  ادعایی هم ندارند به ایفای نقش های مؤثر اجتماعی بپردازند.

تلاوت: به چه شکلی می توان در مهرواره بانور شرکت کرد؟

کسانیکه علاقمند به شرکت در این مهرواره هستند می توانند با ثبت نام در سامانه ای که به همین منظور به آدرس www.zil.ink/mehrvare.banoor  تعبیه شده است شرکت کنند و گزارش های خود را در جهت تجربه نگاری ملی برای ما ارسال کنند. اگر افرادی هم تلاش های ارزشمندی در محلات داشتند نیز می توانند با شرکت در بخش خاطره نویسی مهرواره، در این برنامه فرهنگی شرکت کنند.

تلاوت: به عقیده شما مهرواره بانور چه تأثیری می تواند در میان بانوان داشته باشد؟

اگر دست ها در دست یکدیگر قرار گیرد می توانیم قدرتمندتر باشیم و از تجربیات یکدیگر نیز استفاده کنیم و برای حل مشکلات بزرگ تر انگیزه و ایده گرفته و تجربیات خود را در اختیار همدیگر قرار بدهیم. مهرواره بانور از تمامی زنان قرآنی و بانوانی که در ظل قرآن کریم و برای باز کردن گره های زندگی مردم در تلاشند دعوت می‌کند تا با ثبت مشخصات، ارائه گزارش های حل مسئله یا ثبت خاطرات خود، با مراجعه به سایت مهرواره بانور به این جمع بزرگ نورانی بپیوندند. زنان دلسوز و توانمندی که نمونه بسیار روشنی از الگوی سوم زن مسلمان در دنیا هستند. زنانی که نه گوشه گیر و خانه نشین و عزلت نشین هستند و نه سنگر خانه و خانواده را رها می کند، بلکه برای تعالی خانواد خویش و برای کمک به حل مشکلات دیگران نیز تلاش می کنند. زنی که در محیط اجتماعی خودش اثرگذار و اثربخش و راهگشاست. اگر این الگوی جذاب و بی نظیر به دنیا معرفی شود حتما مورد استقبال تمام زنان آزاده دنیا قرار خواهد گرفت.

تلاوت: در خصوص رادیو بانور نیز توضیحاتی ارائه بفرمایید.

ما در رادیو بانور تلاش می‌کنیم از زنان ایرانی حرف بزنیم. زنانی که زندگی معمولی دارند و حکم مأموریت به نامشان نخورده است اما مرکز مأموریتشان، مساجد محله، مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن است و تلاش می‌کنند گره از کار همسایگان و هم‌محله‌ای‌ها باز کنند. زنانی که در هیچ رسانه‌ای در دنیا، سهمی ندارند اما در رادیو بانور تلاش می‌کنیم به اندازه توانمان روایتگر قصه‌های گره‌گشایی آن‌ها باشیم. با انتشار رادیو بانور در فضای مجازی، ما به دنبال تبیین جهاد زن مسلمان ایرانی، هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.