پ

به گزارش تلاوت از زنجان، بهیه حبری مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور از تمدید مهلت ارسال آثار نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در این موسسه خبر داد. وی گفت: این جشنواره با همت مؤسسه منهاج صالحین نور با مدیریت بهیه حبری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود و علاقمندان می توانند تا 16 مهر ماه آثار خود را ارسال کنند.

وی در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره افزود: شریک کردن کودکان در مراسم عزاداری و سیاه پوشیدن و تعزیه دیدن و … از جمله اقداماتی است که در ریشه سازی ارتباط بین کودکان و فرهنگ عاشورا مؤثر است. آنچه کودکان درک می کنند شکوه یک حماسه، شور عزاداری و همدردی، و عواطف مثبت موجود در فضاست، کودکان با حضور در این صحنه ها برای پیدا کردن معرفتی عمیق به کمک دانشهایی که در آینده کسب می کنند، آماده می شوند.

شرکت در عزاداری امام حسین(ع) بهترین فرصت برای کسب تجربه و ساخت هویت دینی آنهاست، کربلا برای هر فرد در هر سنی الگو دارد، زنان و مردان و کودکان می توانند با الگوهای کربلایی مسیر خود را پیدا کرده و در صحنه باشند. اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به آشنایی با فرهنگ عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

ماه محرم، عزاداری، دسته های حسینی، پخش احسان و شیرخوارگان حسینی موضوعات این جشنواره می باشد و شعرسرایی، دکلمه سرایی، دکلمه خوانی، نقاشی کودک و نوجوان، مداحی ترکی یا فارسی کودکان و نوجوانان، قصه گویی و عکاسی نیز رشته های این جشنواره می باشد. کودکان و نوجوانان رده سنی ۵ تا ۱۸ سال می توانند در بخشهای مختلف و رشته های مختلف شرکت کنند.

وی ادامه داد: در هر یک از رشته ها به ۵ نفر از برگزیدگان جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا می شود. علاقمندان می توانند آثار خود را جهت ارائه به جشنواره در فضای مجازی (واتساپ) به شماره ۰۹۳۵۴۹۶۹۵۱۷ ارسال نمایند مهلت ارسال آثار تا 16 مهرماه سالجاری تمدید شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.