پ

به گزارش تلاوت از لرستان، شعبان مولایی نسب کارشناس اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت گفت: آموزش نماز و وضو به نوآموزان این مرکز با حضور پر شور خردسالان برگزار شد. وی ادامه داد: هدایت دانش آموزان به سوی نماز و آیات، روایات و احادیث معتبر در مورد اهمیت نماز، تربیت سالم و صحیح کودکان و نوجوانان هدف نهایی والدین، اولیاء مدرسه و مربیان است.

مولایی نسب با اشاره به اهمیت نماز گفت: اهمیت نماز به قدری مهم است که قرآن بعد از ایمان آن را متذکر شده است «یقیمون الصلاة» از این جا به اهمیت نماز پی می بریم زیرا یکی از پایه های دین شمرده شده است و در رأس همه ی عبادتها نماز است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهدشت افزود: اساس تربیت دینی کودک در دوران قبل از دبستان، انس گرفتن او با قرآن و ذکر و دعا می باشد. همین انس، زمینه را برای پیدایش عادات و انجام فرائض دینی در مراحل بعدی فراهم می آورد. کودک در محیط خانه با دیدن صحنه های وضو گرفتن و به نماز ایستادن و قرآن خواندن والدین، حرکات آن ها را تقلید می کند و برخی اذکار را با همان حالت کودکی تکرار می کند، این حرکت به تدریج کامل تر می شود و بعضی وقت ها در کنار والدین خود به نماز می ایستد.

مولایی نسب در پایان تصریح کرد: در نظر داشته باشیم که همه ی کودکان بر فطرتی پاک و کمال جو متولد می شوند و این خانواده و اجتماع است که می تواند از آن ها انسان های برومند و شایسته، یا پژمرده و فاسد بسازد. باور داشته باشیم که کودکان ما بسیاری از مسائل معنوی را درک می کنند و آموزش دادن آن ها با روش های مناسب، واجب و اساسی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.