پ

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: امروزه مؤسسات قرآنی از مشکلات بسیاری رنج می‌برند؛ مشکلاتی که باعث شده گاه از آنچه هدف اصلی است دور شوند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی، مشکل مکان است؛ به‌گونه‌ای که حتی گاهی از پس همان اجاره نیز برنمی‌آیند چه برسد به خریداری یک مکان، افزود: واگذاری زمین به مؤسسات قرآنی و یا استفاده از فضاهای در دسترس دستگاه‌ها و نهادهای مختلف می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه واگذاری زمین ارزان قیمت و یا اعطای وام به مؤسسات برای خرید زمین می‌تواند ما را به سمت ثبات ببرد، تصریح کرد: نباید با آوار کردن مشکلات بر روی سر مؤسسات قرآنی مانع از تمرکز و انجام کارهای قرآنی شد؛ مشکلاتی که آنان را از مدار فعالیت‌های اثربخش خارج می‌کند.

سلمانی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی باید هر روز افکار جدیدی برای ارائه اثربخش فعالیت‌های قرآنی داشته باشند؛ در حالی که ما حداقل‌ها را برای آنان مهیا نکرده‌ایم، افزود: از سویی دیگر مشکل اصلی فعالان و مربیان قرآنی، عدم وجود چشم‌انداز مناسب و روشنی از آینده است.

اندیشه‌سازی، مؤسسات را بر مدار فعالیت‌های اثربخش وارد می‌کند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی مربیان قرآنی حتی تصویر روشنی از استخدام خود ندارند، چگونه از آنان انتظار داریم با خلاقیت نسبت به مسائل و آموزش قرآنی فکر و عمل کنند؛ آنان سال‌هاست کار و فعالیت دارند، اما حتی فردی به آنان قول استخدام نداده است و این یک مانع بزرگ برای آموزش‌های قرآنی است.

وی افزود: خلاقیت و به‌روز بودن، رمز پیروزی برنامه است، چراکه اگر این‌گونه نباشد مخاطبان را از دست خواهیم داد اما وقتی انگیزه به مربیان نمی‌دهیم این خلاقیت‌ها خود به خود می‌سوزد و بنابراین ما مخاطبان برنامه‌ها را از دست می‌دهیم و این قتل بارز فعالیت‌های قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: دستگاه‌ها و نهادها باید بدانند فعالیت‌های قرآنی به نفع تمام جامعه است؛ بنابراین باید برای آن تلاش کنند؛ درست نیست بسیاری از ظرفیت‌ها در دستگاه‌های دیگر وجود داشته باشد اما فعالان قرآنی برای این ظرفیت‌ها کارشان بر زمین بماند.

سلمانی یادآور شد: ما به یک هم‌فکری بین دستگاهی و اندیشه‌سازی در حوزه ادامه آموزش‌های قرآنی نیاز داریم که اکنون این امر را نمی‌بینیم؛ باور کنیم اگر این هم‌فکری وجود داشته باشد تمام مشکلات حل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.