پ

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان علاییان، معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: چهارمین جشنواره قرآن و عترت طلاب، ویژه همسران و فرزندان طلاب ایرانی، غیرایرانی، شیعه با همکاری سازمان دارالقرآن از اواسط مردادماه آغاز شده است و تا ۱۷ مهر ماه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: بخش خواهران جشنواره با مدیریت حوزه علمیه خواهران، بخش بین‌الملل با مدیریت جامعة الصطفی و بخش اهل سنت زیر نظر شورای مدارس علمیه اهل سنت در حال اجراست؛ این جشنواره در سه بخش آموزش، مسابقات و محافل برگزار خواهد شد.

علاییان بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا، بستر آموزش مجازی برای بخش آموزش و مسابقات فراهم شده است و با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان دارالقرآن و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منعقد شد، سازمان دارالقرآن متولی بخش آموزش شده است.

وی اظهار کرد: سازمان دارالقرآن آموزش‌ را از طریق فضای مجازی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی، تفسیر آسان و عفاف و حجاب و صحت قرائت نماز به مخاطبان ارائه می‌کند و در پایان گواهینامه به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خانواده‌های طلاب به عنوان خانواده الگو مطرح هستند، تصریح کرد: این طرح در راستای نقش کلیدی و محوری خانواده طلاب به عنوان خانواده الگو و برای تقویت و به‌روز شدن اطلاعات قرآنی خانواده‌های روحانی در حال انجام است و تمامی همسران و فرزندان طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مخاطبان طرح با سهولت می‌توانند در کلاس‌های آموزشی این جشنواره شرکت کنند، اضافه کرد: تاکنون استقبال مناسبی از سوی خانواده‌های طلاب به خصوص در بخش مسابقات صورت گرفته است، البته چون این خانواده‌ها معمولا اطلاعات نسبی قرآنی دارند استقبال از مسابقات بیشتر است.

علاییان بیان کرد: این جشنواره طی سه سال گذشته هم برگزار شده و سال قبل ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در جشنواره شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هم استقبال خوبی صورت بگیرد.

معاون معیشت و خانواده طلاب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در هر رشته از سه نفر برتر تجلیل خواهدشد، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره روز میلاد با سعادت پیامبر(ص) که اوایل آبان ماه است برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۱۷ مهرماه می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های اینترنتی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سایت تلاوت وابسته به سازمان دارالقرآن در جشنواره ثبت نام کنند.

علاییان بیان کرد: مسابقات بخش دیگر جشنواره است که در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان برگزار می‌شود و تا سطح استانی، به صورت غیرحضوری است و در فینال استانی و کشوری به صورت محدود به شکل حضوری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در مراحل مقدماتی هم مسابقات به دو شکل آنلاین و آفلاین در حال برگزاری است و شرکت‌کنندگان صوت‌ها و آثار خود را ارسال کرده و یا مسابقه به صورت آنلاین داوری می‌شود.

علاییان تصریح کرد: محافل قرآنی هم به عنوان بخش دیگر جشنواره در مجتمع‌های محل زندگی طلاب در حال برگزاری است و تلاش داریم تا چند محفل مجازی هم برگزار کنیم.

علاییان با بیان اینکه به برگزیدگان جوایزی شامل کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، دوچرخه، تبلت و… اهدا خواهد شد، افزود: بخش‌های آموزشی این جشنواره به‌صورت غیرحضوری و بخش‌های مسابقه مهرماه امسال به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.