پ

مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ امروز عصر جمعه ۱۹ شهریورماه، پس از ۷۷ روز و با طرح روزانه ۷۰ پیام قرآنی از ۷۰ آیه، طی یک برنامه زنده تلویزیونی، برگزار شد.

هدایایی به مبلغ ۳ تا ۵ میلیون برای برگزیدگان طرح ملی جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ 

در ابتدای این مراسم سعید سعادتی معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز با حضور در برنامه اختتامیه طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ که با حضور مسئولان قرآنی فعال در این طرح و با توجه به محدودیت‌های کرونایی به صورت برنامه زنده تلویزیونی برگزار شد. طی سخنانی گفت: به لحاظ کمی و کیفی آثار بسیار فراوانی در رشته‌های متنوع قرآنی برای این طرح ارسال شد که قابل تحسین است.

وی افزود: برای چنین استعدادهایی باید کارگاه‌های آموزشی جهت توانمندسازی هرچه بیشتر آنها ایجاد شود که مفاهیم و مضامین قرآنی بیش از پیش در جامعه توسعه یابد.

سعادتی با بیان اینکه آثار بسیار خوبی به دست ما رسید که حتی داوران هم بر آن اعتراف می‌کردند، اظهار کرد: ۱۵۱۰ اثر رسیده از ۱۰ رشته‌ قرآنی مطرح شده در طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ کم نیست.

معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره جوایز برگزیدگان عنوان کرد: هدایایی به مبلغ ۳ تا ۵ میلیون برای برگزیدگان طرح ملی جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ در نظر گرفته شده است. در خصوص خوشنویسی و عکس‌نوشته داوران پیشنهاداتی دارند که پس از بررسی به زودی اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیار مهم است کسانی که در این مسابقات شرکت کردند آموزش ببینند و توانمند شوند، اظهار کرد: ما این مساله را پیگیری می‌کنیم که شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های مختلف حضور پیدا کنند و استعدادیابی ‌شوند.

 سعادتی ادامه داد: شبکه کانون مساجد کشور به جهت گستردگی در استان‌های مختلف و حتی روستاها دور توانست استعدادهای فراوانی را در این آثار کشف کند.

معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه رویکرد دولت جدید بر این اساس باشد که تنها به تهران توجه نکند، گفت: ما نزدیک به ۲۲ میلیون جمعیت در روستاها داریم، بر همین اساس کانون‌ فرهنگی هنری مساجد ۵۰ درصد کانون‌های خود را به دل روستاها برده است. یک و نیم میلیون جمعیت از عشایر هستند که باید در حوزه فرهنگ و هنر دیده شوند.

وی با بیان اینکه بخش خواهران در مساجد باید پررنگ شود، اظهار کرد: کانون مساجد برای خواهران کارگاه‌های تخصصی در خصوص خانواده دارد. خانواده نعمتی بزرگ نزد ما ایرانی‌ها است که قدر آن را نمی‌دانیم کسانی که به خارج از کشور سفر کرده و برمی‌گردد قدر این نعمت را بهتر می‌فهمند چرا آنجا خانواده چندان مفهوم ندارد.

سعادتی در پایان با تشکر از رسانه ملی و سایر سازمان‌های شرکت‌کننده در این طرح خاطرنشان کرد: امیدوارم که سایر شبکه های رسانه ملی نیز به موضوعات قرآنی بیشتر بپردازند.

رسانه ملی زمینه انس هر چه بیشتر مردم را با قرآن فراهم کند

در ادامه مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی تماس تلفنی با برنامه اختتامیه ۱۴۵۵ گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت‌ها و امکاناتی خوبی را در اختیار این طرح قرار داد که در استان‌ها همه مدیران کل ادارات و اوقاف در اجرای برنامه در حد مقدورات خود مساعدت کنند.

وی افزود: از جمله این همکاری‌ها مساعدت مالی، در اختیار قرار دادن فضای لازم و معرفی نیروها و فعالان قرآنی به این طرح بود.

قره‌شیخلو بیان کرد: امیدواریم برنامه‌هایی که با محوریت موضوعات قرآنی از رسانه ملی پخش می‌شوند زمینه انس هر چه بیشتر مردم را با قرآن فراهم کند که از آن استفاده و بهره‌ لازم را ببرند.

افتخار استان بوشهر پایتخت قرآنی سال ۱۴۰۰

در بخش دیگری از مراسم سید حسین ناظر مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر در ارتباط رسانه‌ای شبکه قرآن و معارف با بیان اینکه افتخار استان بوشهر است که بر اساس مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۱۴۰۰ به عنوان پایتخت قرآنی معرفی شده است، گفت: از ابتدای سال با جلسات هم‌اندیشی کمیته‌هایی برای تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی تشکیل شد که با محوریت صدا و سیمای مرکز بوشهر کار خود را با طرح ۱۴۵۵ آغاز کرده است.

وی افزود: افزون بر طرح ۱۴۵۵ همکاران ما در این مرکز بیش از ۱۰۰ هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی در زمینه فعالیت‌های قرآنی را تهیه کردند.

رویکرد سازمان دارالقرآن تقویت فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها است

در بخش دیگری از مراسم حجت الاسلام شفیعی معاون سازمان دارالقرآن کریم نیز طی سخنانی گفت: مجموعه سازمان دارالقرآن کریم با توجه به فعالیت‌هایی که در نشر فرهنگ و مفاهیم قرآنی در بین جامعه و خانواده‌ها دارد از طرح قرآنی ۱۴۵۵ استقبال کرد و استان‌ها را با مجموعه حرکت ۱۴۵۵ همراه کرد.

وی با بیان اینکه همکاری با طرح ۱۴۵۵ توفیقی برای مجموعه سازمان دارالقرآن در استان‌ها بود، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از عموم مردم که علاقه‌مند به قرآن بودند با ظرفیت این طرح عظیم به انس و آشنایی بیشتر با قرآن دست یافتند.

معاون سازمان دارالقرآن کریم با بیان اینکه استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط کرونا قرار داشتیم و بسیاری از فعالیت‌ها در موسسات آموزش قرآنی نیمه تعطیل شده بود و شرایط حضور فراهم نبود این حرکت نسبت به سال‌های گذشته شاید توفیقات میدانی ظاهری را نداشت اما فرصتی به وجود آورد که فعالیت‌های قرآنی غیر حضوری و مجازی در شبکه‌های مختلف برگزار شود.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های کلان ستاد در تهران است اما اصل اجرای آن در شهرستان‌ها به صورت میدانی و عملیاتی اجرا می‌شود، ابراز کرد: امسال این سیاست سبب شد که ظرفیت استان‌های جدید در این طرح وارد شود که کار ارزشمندی است.

وی افزود: هرچه در شهرستان‌ها و استان‌ها اینگونه طرح ها جدی گرفته شود بسیار ارزشمند خواهد بود، رویکرد ما در سازمان دارالقرآن نیز بر این بود که ۱۰۰ درصد بودجه‌ها و اعتبارات خود را استانی کردیم چراکه بخشی از سیاست ما این است که استان‌ها را تقویت کنیم. اگر قرار است طرح ملی برقرار شود یک استان که در این زمینه تخصص دارد آن را به عهده بگیرد و سایر استان‌ها را همراه خود کند.

تشویق دانش آموزان حافظ کل قرآن در برنامه ۱۴۵۵ 

در بخش دیگری از مراسم محمد رضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با اختتامیه ۱۴۵۵ گفت: ما از طریق شبکه پیام‌رسان شاد، پایگاه‌ها و مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورش طرح ارزشمند ۱۴۵۵ را دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها متنوع بود و زحمات زیادی برای آن کشیده شد، عنوان کرد: در شبکه‌ پیام‌رسان شاد تا ۶۵۰ هزار بازدیدکننده برای این طرح داشتیم.

مسیب زاده بیان کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص آموزش و پرورش معرفی دانش آموزان شاخص حافظ کل قرآن به برنامه و طرح ۱۴۵۵ بود که سبب تشویق آنها می‌شد که اتفاقات خوبی رخ دهد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح ۱۴۵۵ که به صورت یک کار گروهی با محوریت شبکه قرآن در رسانه ملی برگزار شد فعالیتی بسیار ارزشمند است که باید در کنار آن به توسعه فعالیت‌های قرآنی در سایر بخش‌ها هم پرداخت.

جمع‌خوانی قرآن هر ساله در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود

در بخش دیگری از مراسم آل یاسین معاون صدا و سیمای زنجان گفت: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است، مراسم‌های باشکوه عزای حسینی و دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم زنجان شهرت جهانی دارد.

وی افزود: زنجان در کنار عرض ارادت به امام حسین(ع) در حوزه فعالیت‌های قرآنی هم بسیار خوب درخشیده است چراکه استان زنجان حسینی و قرآنی است. دارالقرآن کریم زنجان جزء بزرگترین دارالقرآن‌های بزرگ در کشور محسوب می‌شود که ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد. در کنار این ظرفیت‌ها تلاش همکاران هنرمند در برنامه ۱۴۵۵ سبب شده است که جزو استان‌های برتر و ممتاز کشور باشد.

آل یاسین بیان کرد: ما صرفاً در استان تمرکز نکردیم که از شهرستان ها غافل نشدیم بلکه از همه استعدادهای قرآنی شهرهای مختلف استان بررسی شدند که در این برنامه حضور پیدا کنند.

معاون صدا و سیمای زنجان افزود: حضور خانواده‌های قرآنی و بیان تجربه‌های خود از فعالیت‌های قرآنی و برکاتی که قرآن کریم بر زندگی آنها داشته از آیتم‌های جذاب این برنامه بوده است. جمع‌خوانی قرآن هر ساله ماه رمضان در حسینیه اعظم برگزار می‌شود که جز بهترین و باشکوه‌ترین جمع خوانی هایی است که در کشور عزیزمان برگزار می‌شود.

صفدری رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: از برنامه زیبا و کارشناسی شده  ۱۴۵۵ تشکر می کنیم که فضا را فراهم کردند که استان‌ها دیده شوند. ظرفیت‌های فراوان قرآنی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که بخشی از آن رسانه‌ای شده است. سیستان و بلوچستان سرزمین حافظان و قاریان قرآن است.

در ادامه مهندس وزیری مهر معاون صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: علت موفقیت یک برنامه تلویزیونی محتوای خوب آن است که این محتوای خوب را ما مدیون زحمات تبلیغات اسلامی استان هستیم.

وی افزود: ما در استات حافظان و قاریان فراوان داریم، که خدا را شاکریم که استان سیستان و بلوچستان امسال برای دومین سال پیاپی از مراکز برتر قرآنی شده است.

 در بخش دیگر این مراسم قائم مقام صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: برنامه قرآنی  ۱۴۵۵ افتخار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است که با شعار بسیار زیبای «قرآن امید زندگی» پیوند قلبی را با مردم برقرار می‌کند. ایلام پایتخت خادمین زائرین اربعین حسینی و قدمگاه شهیدان است که هرکدام به نوعی به تاسی از قرآن می‌پردازند.

بنابراین گزارش در این مراسم به ٣١٣ برگزیده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ جوايز نقدى اعطا می‌شود.  افزون بر این در اختتامیه این طرح ضمن تجليل از همه استان های مشارکت کننده، پنج استان برتر که فعالیت ویژه‌ای در طرح قرآنی ۱۴۵۵ داشته اند معرفی و به صورت ویژه تقدیر می‌شوند.

همچنین برگزیدگان و آثار برتر جشنواره فرهنگی قرآنی ۱۴۵۵ که در ١٠ موضوع و هفت رشته شامل: خوشنویسی، شعر، فیلم کوتاه، محصولات چندرسانه‌ای، گرافیک، طراحی پوستر، داستان‌نویسی و نقاشی برگزار شد، معرفی و جوایزی اهدا خواهد شد.

طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به عنوان بزرگترین و فراگیرترین طرح قرآنی کشور با مشارکت نهادها و سازمان‌‍‌های قرآنی کشور با شعار محوری قرآن، امید، زندگی از ۵ تیر آغاز و تا ١٢ شهریور به مدت ۱۰ هفته برگزار شد.

برندگان مسابقه حفظ و مفاهیم طرح ملی قرآنی 1455 :

ردیف

مفاهیم

ردیف

حفظ

1

زهرا عظیمی

1

حانیه مانیانی

2

منیژه فرهمند

2

مریم نیک عمل

3

فرهاد میرزایی

3

زهرا تقی زاده

4

0914***2977

4

مریم رضایی حاجی آبادی

5

0919***6753

5

زهرا فولادی

6

صبا گیوی

6

مهری شمسی

7

لیلا ترشیزی

7

محسن روشنی

8

اکرم خلیلی

8

فریبا رحیمی

9

مریم شریفی محترم

9

صادق مرادی

10

مصطفی علی زاده

10

کبری بهبودی

11

مینا کردتبارفیروزجاه

11

مریم قاسمی

12

محمد تقی رمضانپور سبحانی

12

سید محمد پورموسوی

13

0903***5939

13

سما سهلی

14

فوزیه علیزاده

14

فاطمه زهرا زارعی

15

0918***4278

15

علی رفیعی

16

سیده زینب بابائی

16

طیبه حاج میرزایی

17

آدرین توحیدی نژاد

17

سمیرا باقری

18

بفغت تایفغن

18

ام البنین فریدی

19

معصومه عبدی

19

محمد سجاد آجورلو

20

خاتون موسوی

20

0922***9470

21

محمد نصر اصفهانی

21

قاسم زندانی

22

مریم سامانی

22

فرشته شاهی

23

سپیده زعفرانی

23

مریم نوری

24

مجتبی رهداری

24

سوسن فامیل آهنی

25

شهرزاد فاطمی رشت آبادی

25

مسعوده بهجتی

26

سید یوسف حسینی

26

آذر علیپور

27

0912***9907

27

کوثر عزیزی

28

روح انگیز حاجی انزهایی

28

زهرا حیدری

29

مهری لطیفی

29

فاطمه جهانبخش زاده

30

حامد رحمانی

30

وحیده خیراله زاده مجارشین

31

فاطمه ساده

31

نوراله نیسی

32

کاظم حسن تبار

32

سمانه جمالی

33

سولماز اسدی

33

کیان مولایی

34

آسیه رضایی

34

اکبر ملکی

35

فاطمه رضادوست

35

محمد مهدی عیسوند زیبایی

36

اسماعیل شهابی

36

محمدالیاس میری

37

ملیحه رستمی کرجایی

37

احمدرضا عطایی

38

مریم گوهری

38

حسن اسدی

39

مهتاب رحمتیان

39

سمیه خوشبخت

40

محدثه رضایی

40

سید محمد حسین جلیلی

41

سید مهدیار علی نتاج ساداتی

41

ابوالفضل ابوذری

42

حامد فرجی

42

سمیه معماری

43

علیرضا حسنیان

43

فاطمه زهرا مهرعلی

44

صابره فلاحی

44

اعظم سادات پناهی

45

شیدا بنی حسین

45

فرشته نثاری

46

نگین صادقی

46

هادی عباس زاده امیردهی

47

مژگان نصرالهی

47

میلاد پایه دار

48

سیده معصومه ساداتی

48

مطهره صانعی

49

محمد پاک نهاد

49

ترنم کاظمی

50

درویش بنده خدا

50

فاطمه رضایی استخروییه

51

0911***4903

51

اندیشه افکار

52

فاطمه رامشینی

52

منیژه غفوری

53

زهرا شکاری

53

فاطمه عباسی اقجه مشهد

54

احمد قاسمی

54

بهزاد پاینده

55

مختار امیری

55

ثریا شامحمدی

56

بی بی نفیسه میرکتولی

56

مبینا شجاعی

57

مهدی اصلی بیگی

57

زهره خرم آبادی

58

هادی میری مقدم

58

محمدرسول بهبودی

59

محمدباقر اکبری

59

ریحانه السادات دهستانی

60

هانیه خلیفه هاشمی فرد

60

اعظم بانو شبانی

61

زینب بنی تمیمی

61

فاطمه محمدی

62

هنا رشدی

62

مینا حیدری

63

سید مهدی نوابی

63

فاطمه براتی

64

امیرحسین ابراهیمی

64

زهرا اکرمی

65

صدیقه ولی زاده

65

بهناز فنائی

66

خدابخش حیدری

66

0921***3961

67

0914***1758

67

سمانه رحمانی

68

زینب رحیمی

68

زهرا مرشدلو

69

093***29731

69

مهناز علی بابایی

70

علی جانعلی

70

سمیرا کشاورز

71

معین معمار نسب

71

مروارید صادق زاده

72

زهرا کرباسی

72

حامد طهماسب پور

73

فاطمه فخر

73

محمدجواد متقی

74

زهرا سلمان نژاد

74

فاطمه دهقانی

75

تبسما صادقی

75

سید محمد صادق افقهی

76

اشرف مولوی

76

سمیه درخشان

77

فائزه میرزانژاد

77

مخمد محمدی

78

راضیه رحیمی

78

ریحانه توکلی

79

نعیمه سپهروند

79

فاطمه حسنی

80

زهرا پورزرقان

80

متین متین

81

علی رضا غریب شی

81

راحيل محمدي پور

82

محمود دلیلی شعاعی

82

محمود نظری

83

0910***4116

83

الهه سهیلی مقدم

84

محمدحسین رستمی گرجایی

84

عالیه دهقانی اشکذری

85

0922***5426

85

وهاب علیزاده

86

علی معینی

86

ایت اله رحیمی

87

سبحان آذین فر

87

زهرا کوهساریان

88

محمدمهدی اسماعیلی

88

منصوره مستخدمین

89

افسانه شیری

89

محمد عیسی اکبری

90

زینب منصوری نژاد

90

فاطمه سحاب مدام

91

مصطفی بهنام مقدم

91

عظیمه محمودی

92

هادی آبگون

92

خدیجه تویلی پور

93

بھمن کرمی

93

مریم سلیمانی

94

مهرداد نصیرزاده ونهری

94

الهه آزادی

95

عظیمه ایرانپور

95

اشرف مولوی

96

معصومه اسمعیلی

96

سکینه منصوری

97

فاطمه اقدامی

97

فاطمه خزایی

98

فاطمه ابراهیم زاده سوادکوهی

98

محسن یحیویان

99

زهرا علیزاده

99

معصومه بیگم موسوی

100

مریم خلقت

100

جواد رحمت زاده

101

محمد امین امیری

101

حسین حیدرغفاری

102

احمد منصوری نژاد

102

مهناز عامریان

103

زین العابدین ترشیزی

103

رقیه امیری

104

احمد بدخشانی

104

حسین غضنفری

105

مهناز رحیمی

105

مهران حسین زاده زیوه

106

فروغ سعیدی اصل

106

الهام بگلری

107

مینا معینی کربکندی

107

سحر ابراهیم نژاد

108

زهره خراشادی زاده

108

بی بی. صفوره فریورراد

109

حسن پالاهنگ

109

جواد چنگیزی

110

سکینه نادری مطلع

110

محمدجواد ادهم

111

ابوالفضل باجلانی

111

فاطمه زارع

112

منصوره یار

112

طاهره احمدی

113

صابر قربانی نسب

113

آمنه حق شناس

114

زهرا قاسمی نجف آبادی

114

الهه یزدانی

115

عطیه پیران کاشانی

115

الهه حکیمی

116

زهرا محب

116

سمیه بلوجانی

117

0912***7591

117

لیلا اکبری

118

0913***3702

118

فاطمه تشرفی

119

سهیلا السادات حسین کاشانی

119

فائزه ایروانی

120

فائزه زرفشان

120

سید رسول سیدزاده

121

محمدمهدی فاطمی نسب

121

امیرحسین قادری زفره

122

محمدرضا صادقی نیا

122

محمدمهدی فاطمی نسب

123

سودابه پاک نهاد

123

سروناز زاهدیان نیا

124

0912***8167

124

زهرا مراد طلب بکودری

125

حسین قربانی

125

مریم تقی پور

126

محدثه عسگری

126

فریبا ملکی نژاد

127

مختار زیباسرشت

127

عطیه پیران کاشانی

128

فهیمه پورغلامیان

128

محمد حسنی

129

0917***7595

129

محمدعلی داودی زواره

130

علیرضا برزگر

130

حمیدرضا علی وردی لو

131

سیدمجتبی رضوی مقدم

131

منیژه حسینی

132

عظیمه محمودی

132

فاطمه ضیاالدینی

133

0918***1825

133

فاطمه رفیعی

134

0938***8585

134

ارسلان زادخاک اجیرلو

135

فاطمه خلجی

135

محمد حسین رضائی

136

محمد عشقی

136

نرگس نظری

137

محسن کیانی

137

توران شبان

138

حمزه نورمحمدی

138

علی هاشمی تاش

139

محمد قاسمی

139

رحمان نادی اردچی

140

شکوفه آهورانی

140

رسول رضایی

141

صادق امینی فر

141

علیرضا نجفلی

142

کوثر فدوی

142

سولماز اسدی

143

سلوا یونس پور

143

محمد سجاد صالحی

144

میناسادات صفوی

144

خديجه سليماني

145

ثنا نیاکان

145

حوا مهدوی مقدم

146

الهه سادات یزدی

146

راضیه زارع

147

امیر مظفری

147

مریم افچنگی

148

سیده فاطمه یزدان پرست

148

زهره نصر اصفهانی

149

محمد بهاروند

149

کافیه اورکی

150

اعظم مالداری

150

طیبه ملت

151

جعفر خردکیش

151

زهره میرزایی

152

روژین نصرتی

152

مریم کریمی بلندی

153

0916***6353

153

ابولفضل باغجری

154

قدرت الله فاضلی

154

نسرین بیرانوند

155

سید حسین حسینی بصام

155

فاطمه منوچهری

156

حسین سیاهی

156

پریا عباسی زاده

157

علیرضا خداداده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.