پ

سیدمحمود حسینی‌پور، والد سید‌محمد حسینی‌پور، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی که هم‌اکنون از فعالان قرآنی حوزه دانشجویی است، پس از گذارندن دوره سخت بیماری دار فانی را وداع گفت.

در آخرین گفت‌وگوی ایکنا با این فعال قرآنی استان سمنان که به صورت ارتباط تصویری صورت گرفت، درباره خود چنین گفت: حدود چهل‌وسه سال قبل در دوران اوج‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی، در حالی که حدود هشت سال سن داشتم، به همراه برادرم در تظاهرات‌ها و مجالس ختم شهدای انقلاب شرکت می‌کردم. آن زمان هیچ امکانات قرآنی مثل الان وجود نداشت، کلاً دو، سه نوار کاست از تلاوت قاریان مصری بود که در مجالس ختم شهدا استفاده می‌شد. در آن مجالس با صدای عبدالباسط و سعید مسلم به تلاوت قرآن علاقه‌مند شدم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاوت قرآن را به صورت جدی‌تر پیگیری کردم و در محضر اساتید مختلف همچون استاد خواجوی دوره‌های مربیگری را گذراندم. مرحوم حاج احمد هروی از اساتید مبرز قرآن ساکن مشهد که اصالتاً دامغانی بودند، به گردن من حق زیادی دارند. ایشان در برهه‌ای که دبیرستانی بودم، در دامغان جلسه قرآن برگزار کردند و توفیق یافتم از محضرشان استفاده کنم …

مرحوم حسینی‌پور در این گفت‌وگو، نقدهایی به فعالیت‌های قرآنی کشور داشت و خواهان توجه بیشتر به نسل فعلی و ایجاد انس بیشتر با قرآن در میان این نسل بود.

مراسم تشییع و تدفین مرحوم، امروز، همزمان با عید قربان برگزار می‌شود و پیکر وی در بقعه بُکَیر بن اَعیَن شهر دامغان آرام می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.