پ

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، از اعلام اسامی برندگان حفظ عمومی قرآن خبر داد و گفت: تعداد ۳۴ نفر از حافظان استان در قرعه‌کشی سراسری سامانه حفظ عمومی حائز دریافت جایزه نقدی شدند.

وی افزود: طرح حفظ عمومی قرآن کریم و اعطای مدرک حفظ عمومی به‌طور مستمر در استان در حال برگزاری است و مراکز قرآنی مجری این طرح، آزمون‌ها را به‌صورت مستمر در مراکز برگزار می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است، در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی (حداقل چهار آزمون در طول سال) از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

سلمانی اظهار کرد: این طرح حافظان یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم را شامل می‌شود و مجریان برگزاری طرح می‌توانند با تعریف رشته‌های آزمون، حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن است و پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حد نصاب را کسب کند گواهی معتبر اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: هدایای برندگان حفظ عمومی براساس مقاطعی که این افراد حفظ هستند از یک جزء تا کل توزیع شده است، همچنین براساس شرکت حافظان در استان‌های مختلف، ممکن است در یک استان تعداد حائزان بیشتر از دیگر استان‌ها باشد.

سلمانی بیان کرد: از بین یک هزار و ۴۲ نفر حافظ برنده، ۳۴ نفر از استان خراسان‌جنوبی هستند که به تفکیک بیرجند ۱۲ نفر، بشرویه سه نفر، درمیان یک نفر، زیرکوه دو نفر، سرایان چهار نفر، طبس سه نفر، فردوس یک نفر و قائنات هشت نفر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: جوایز این دوره از ۵ تا ۶۰ میلیون ریال است که براساس تعداد محفوظات به حافظان محترم اهدا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.