پ

به گزارش تلاوت از کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری اولین نشست گفتگو محور با موضوع بررسی مسائل روز، با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان و جامعه قرآنیان سنندج خبر داد.

مرادی گفت: در این نشست، حجت الاسلام برومند رازیانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به اتفاقات اخیر جامعه اظهار داشت: آنچه که مشاهده شد، هم یک جنبش ادبی و هم هنری بود و سلبریتی‌ها بدون هیچ فکری پشت این اقدامات قرار می‌گرفتند. وی افزود: اتفاقات اخیر از هر منظری می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد، از نگاه عامه جامعه، یک عده در راستای رفع مطالبات به خیابان‌ها ریختند و خواسته‌های خود را مطالبه کردند و از منظر مذهبی‌ها، یک عده اغتشاشگر با ویران کردن اموال مردم صرفا اغتشاش کردند، اما از نظر دشمن داستان جور دیگری بود یک جریان فمنیستی که با شعار (زن ،زندگی آزادی) قصد سوء استفاده از بانوان را داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت معیشتی اظهار داشت: در این جو نارضایتی ۷۹ درصد بازداشتی‌ها از طبقه متوسط به بالا است و گویای این است که دلیل این جنبش صرفا مشکلات مادی و معیشتی نبود، این یعنی اینکه این جنبش جنگ ترکیبی بود و ترکیبی از تجربیات قبلی بود از گسل‌های دینی و قومی تا جنبش فمینیستی، که در واقع یک جنگ شناختی است. وی همچنین به حکومت‌های دنیا اشاره کرد و افزود: دو مدل حکومت در دنیا هست مارکسیستی که تمام شده و مدل دوم مدل لیبرالیسم که طی دویست سال فقط به جهان القا شد.

در ادامه حجت الاسلام احمد حاتمیان، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: در جامعه مردم با نگرش‌های متفاوت زندگی می‌کنند اما یک نقطه مشترک در این میان آنهاست که باعث می‌شود مردم بتوانند در کنار هم زندگی کنند و رسالت ما این است که با وجود تفاوت نگرش‌ها جوری عمل کنیم که بیشترین میزان امنیت را برای جامعه فراهم آورد. وی اظهار کرد: آنچه در یک ماه اخیر اتفاق افتاد باعث رنجش خاطر همه ما شد برماست با برگزاری سلسله نشست‌هایی درباره این اتفاقات رفع شبهه کنیم.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه بانوان قرآنی سوالات خود را در مورد حوادث اخیر مطرح و جلسه پس از پرسش و پاسخ پایان یافت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.