پ

لاله افتخاری، دبیرکل  اتحادیه جهانی زنان مسلمان ضمن حضور در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به لزوم الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان بانوی نمونه اسلام گفت: بی شک شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها را نمی توان شناخت اما از زبان فرزندان بزرگوار ایشان حضرت امام حسین علیه السلام و امام حسن علیه السلام این چنین آمده است که ایشان حجت بر ما اهل اهل بیت علیهم السلام هستند.

وی افزود: امام معصوم انسان کامل است و انسان کامل یعنی همه ابعاد شخصیتی و زندگی شان الگو است بر همین اساس نمی‌توان برخی از ابعاد شخصیتی این بزرگواران را نادیده گرفت انسان نمی‌تواند بگوید من تنها ایثار حضرت زهرا سلام الله علیها در شب عروسی  یا شخصیت ایشان در آگاهی بخشی و بصیرت بخشی به زنان مدینه را دوست دارم.

افتخاری عنوان کرد: در جامعه ای که زن دیده نمی‌شد و دختران زنده به گور می شدند حضرت زهرا سلام الله علیها دست به آگاهی‌بخشی مردم و زنان مدینه زدند لذا نمی‌توان یک بعدی به شخصیت این بزرگوار نگاه کرد. بر همین اساس امام خمینی رحمة الله علیه و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرزند این عصر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می فرماید: “کسی که می‌خواهد در برکات روز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها وارد، مشمولان برکات آن و عید بر او مبارک باشد، باید تا آنجا که می تواند شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها را در خود پیاده کنند.

وی تصریح کرد:  شخصیت ایشان در جهاد، دفاع از ولایت، عبادت، بصیرت بخشی و دلسوزی نسبت به دیگران بی نظیر است حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان اولین شهید راه ولایت شناخته می‌شوند و با توجه به اینکه چقدر بر رعایت حجاب و حریم محرم و نامحرم تاکید شده است باز برای آگاهی بخش جامعه در مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم خطبه بسیار زیبایی را ایراد می کنند لذا وظیفه ما بر این است که تمام این جملات و خطبه ها را بخوانیم و در زندگی خود پیاده سازیم.

افتخاری با اشاره به لزوم توجه مسئولین به پیاده سازی الگوهای فاطمی در جامعه عنوان کرد: جامعه از تشکیل تک‌تک افراد ایجاد می‌شود و وقتی من ها، ما شدند یک اجتماع بزرگ شکل می گیرد. در خصوص پیاده سازی الگوهای حضرت زهرا سلام الله علیها در بین دختران و زنان این کشور، تک تک افراد مسئول هستند اما مسئولین ما  با توجه به وظایفی که بر دوششان است کار مضاعف و دو چندانی باید در این خصوص انجام دهند.

وی افزود: در مجلس هفتم شورای اسلامی قانون حقوق و مسئولیت های زنان با نگاه دین مبین اسلام به تصویب رسید و در مجلس هشتم یا نهم به تأیید سازمان کنفرانس اسلامی رسید.این طرح به عنوان یک قانون داخلی و یک قانون جهان اسلام برای بانوان مسلمان به تصویب رسید اما متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال آن هستند   و مردم نسبت به آن آگاهی دارند یا در رای اعتماد و تذکر به وزرای مربوطه این موضوع مطرح نمی‌شود این در حالی است که وقتی سند ۲۰۳۰ مطرح می شود به سرعت با آن مقابله  می شود چرا که آن را باور داریم یا تعهداتی در برخی از دولت ها به مجامع جهانی داده می‌شود ایران تبدیل به پاسبان و مجری اسناد و طرح های آنها در خاورمیانه می شود.

دبیرکل  اتحادیه جهانی زنان مسلمان خاطرنشان کرد: متاسفانه همه با هم در این خصوص کاری انجام ندادیم و اگر در نقطه ای در خصوص این موارد اقدامی صورت گرفته  پس از مدتی به باد فراموشی رفته است به عنوان مثال با رفتن افراد از مجلس شورای اسلامی نمایندگان جدید پیگیر مسائل و مصوبات گذشته نیستند؛ باید الگوهای فاطمی در جامعه تبیین شود چرا که جوانان ما از کجا باید بدانند  این همه زیبایی در دین اسلام وجود دارد؟ خدا را شکر در نسل‌های جدید و به خصوص در دهه هشتادیا دختران و بانوانی حضور دارند که خوبی های فضای مجازی را درک کرده و  با بصیرت در آن فعالیت می‌کنند.لذا مسئولین باید بستر را برای این جوانان فراهم کنند تا با الگوهای ناب فاطمی آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.