پ

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در اولین  جشنواره نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» در کردستان که  در سالن همایش تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: قرآن کریم کتاب زندگی است اما متأسفانه امروز در جامعه صرفاً یک کتاب مقدس بوده در حالیکه خداوند این کتاب را برای راهنمای زندگی ما انسان‌ها نازل کرده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در کتاب قرآن تمام ابعاد و زوایای زندگی اجتماعی، فرهنگی، دینی و … را تشریح کرده است، افزود: در این راستا باید انسان‌ها باردیگر به قرآن رجوع کرده و قرآن را محور تمام فعالیت‌های زندگی خود قرار دهند چراکه راه نجات از تمام مصیبت‌های جامعه بازگشت به قرآن است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به آغاز طرح «زندگی با آیه‌ها» از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت همزمان در سراسر کشور، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح شرکت‌کنندگان با ۱۵۰ آیه کاربردی قرآن در زندگی آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در گام اول این طرح قرآنی در ماه رمضان کار حفظ ۳۰ آیه موضوعی قرآن کریم در دستور کار قرار گرفت، افزود: این طرح زمینه‌ساز ارتباط بیشتر افراد جامعه با قرآن و رجوع بیشتر به قرآن کریم و همچنین آشنایی بیشتر با آیات انسان‌ساز قرآن کریم شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به تداوم  طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» در اوقات فراغت تابستان اشاره و اظهار کرد: در ایام فصل تابستان کار حفظ ۱۰ آیه دیگر قرآن در دستور کار قرار گرفت که استقبال از این طرح نیز قابل توجه بوده است.

وی تأکید کرد: این طرح موجب می‌شود که در سطح کلان افراد جامعه با  ۱۵۰ آیه قرآن که به مباحث اصلی زندگی انسان اشاره دارد، انس بیشتر بگیرند براین اساس در گام اول آیاتی که به نظام اندیشه افراد، جهان‌بینی، اعتقادات و ایمان مرتبط بود را بیان کرده و در وهله دوم آیاتی کاربردی با موضوع سبک زندگی که به زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها اشاره دارد، مد نظر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به تولید محتواهای قرآنی برای اثرگذاری بیشتر این طرح قرآنی، افزود: برای اثرگذاری بیشتر این طرح قرآنی نیازمند انعکاس بازخوردها در سطح جامعه هستیم و با انتقال این بازخوردها می‌توان در آینده مؤثرتر و جدی‌تر کار را دنبال کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم این طرح موجب شود تا کسانی که کمتر به قرآن رجوع می‌کنند با این دستورات انسان‌ساز قرآن بیشترآشنا شده و انس و الفت بیشتری با قرآن پیدا کنند و بتوان تعداد بیشتری از افراد جامعه را به این سمت هدایت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.