پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار مُبَلِّغ در مرز‌های مختلف در مواکب حضور پیوسته و امدادی دارند و با گروه بعدی جایگزین می‌شوند و طبق بررسی‌ها بیش از ۳۰ هزار مُبَلِّغ در طول مسیر راهپیمایی اربعین در کشور عراق انجام وظیفه می‌کنند.

وی گفت: تمام مبلغان در مرز‌های مختلف به اقامه نماز جماعت، پاسخ به مسائل دینی و راهنمایی زوار برای ادامه مسیرشان می‌پردازند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مُبَلِّغان اعزامی تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بسته فرهنگی میان زائران توزیع کرده اند و علاوه بر آن در فضای مجازی فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند.

حجت‌الاسلام حریزاوی با تاکید بر مردمی بودن حرکت اربعین تصریح کرد: برنامه عظیم تمدنی اربعین امسال هم به خوبی و با همت مردم که نماد آن هیئت‌ها، موکب‌ها، مساجد و مجموعه‌هایی از متن مردم هستند، برگزار شد.

وی ادامه داد: آنچه مهم است اهتمام مجموعه مردمی است که در کنار وظایف حاکمیت به نقش آفرینی پرداختند و صد‌ها نفر در قالب هیئت‌های مذهبی، تبلیغی و جهادی در آن ایفای نقش می‌کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی خواستار توجه بیشتر به مردمی‌تر کردن حرکت اربعین شد و گفت: از تمام مسئولانی که وظیفه تنظیم و پشتیبانی مجموعه‌های  مردمی را بر عهده دارند، در خواست می‌شود سال آینده به نقش آفرینی بیشتر این مجموعه‌ها بپردازند و برای امر مردمی سازی که جزو راهبرد‌های دولت است، اهتمام بیشتری داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.