پ

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل،‌ دوم خردادماه در مراسم تجلیل از مفسرین، مرتلین، کارشناسان قرآنی و عوامل اجرایی مراسم ترتیل خوانی مصلای اردبیل در سخنانی قرآن را کتاب هویت و سند ایمان و اعتقاد دینی در جوامع اسلامی عنوان و اظهار کرد: سوق دادن فرزندان به سمت آموزه‌های قرآنی و زیبایی‌های دین اسلام باید در راس برنامه‌های تربیتی قرار گیرد.

وی، با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل باید بر نحوه اجرای کلاس‌های قرآنی در مدارس نظارت داشته باشند چرا که تخصص و تجربه مربیان قرآن در زمینه ترویج فرهنگی قرآنی به مراتب بیشتر و کاربردی‌تر است و باید در نهادینه کردن این فرهنگ در بین دانش آموزان و نسل جوان بیش از پیش تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، بر ضرورت تدوین منشور و برنامه جامع قرآنی برای ۱۰ سال آینده تاکید کرد و گفت: اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل بایستی به مشکلات مربیان قرآنی در زمینه بیمه، حقوق و مشکلات اشتغال آنان رسیدپی کرده و با کمک متولیان امر در رفع آن تلاش کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری ۵۰۰ جلسه جزء خوانی قرآنی، ۱۱۰ جلسه تفسیر در بخش‌های تفسیر موضوعی، ترتیبی و اقتضائی، ۲۰۰ کرسی تلاوت قرآن و ۳۵۰ جلسه خانگی قرائت قرآن از برنامه‌های شاخص اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان در مناطق مختلف استان اردبیل بود.

وی، به ادارات همکار در برنامه‌های ماه رمضان اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، ستاد برگزاری نماز جمعه و تبلیغات اسلامی استان اردبیل در برگزاری برنامه‌های ماه رمضان ۱۴۰۱ همکاری و تعامل شایسته داشته و در اجرای هرچه باشکوه‌تر این مراسم با وحدت و همدلی، مشارکت داشتند.

جعفرزاده، به حضور گسترده قاریان قرآن در برنامه‌های ماه رمضان اشاره کرد و گفت: مفسرین، قاریان قرآن و مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی در مناطق مختلف استان اردبیل با حضور گسترده در برنامه‌های ماه رمضان رونق افزای این فعالیت معنوی و اثرگذار فرهنگی بودند.

همچنین از مفسرین، مرتلین، کارشناسان قرآنی و عوامل اجرایی مراسم ترتیل خوانی مصلای اردبیل در ماه رمضان، از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.