پ

به گزارش تلاوت از زنجان، حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی با اعلام این مطلب گفت: طی ابلاغ سازمان دارالقرآن الکریم، طرح حفظ عمومی قرآن در استان آغاز شده است و با توجیه اعضای کمیته فنی، ممتحنین، موسسات و خانه های قرآنی مجری این طرح، 12 مرکز مجری برگزاری طرح عمومی حفظ در استان خواهند بود.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است، در این طرح مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت می‌توانند نسبت به اخذ آزمون شفاهی (حداقل 4 آزمون در طول سال) از حافظان قرآن خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این طرح؛ حافظان یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم را شامل می‌شود و مجریان برگزاری طرح می توانند با تعریف رشته های آزمون، حافظان قرآن را مورد ارزیابی قرار دهند. دبیرخانه استان مسئول توجیه و آموزش مجریان طرح در استان می باشد و پس از آموزش موسسات و خانه های قرآن و ممتحنین، طرح در استان برگزار می شود.

وی ابراز داشت: برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن به‌صورت حفظ عمومی است، و پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حد نصاب را کسب کند گواهی معتبر اعطا می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.